پروژه Precog ایسوس: یک پی‌سی مفهومی با دو صفحه‌نمایش و هوش مصنوعی

ایسوس در مراسم Computex 2018 از یک کامپیوتر مفهومی با نام پروژه Precog رونمایی کرد، این کامپیوتر به دو صفحه‌نمایش مجهز است و از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

0

تجربه نشان داده است ایسوس همیشه سورپرایزهای ویژه‌ای برای حاضرین در نمایشگاه Computex 2018 دارد. امسال نیز طی مراسم ایسوس در این نمایشگاه شاهد معرفی پروژه Precog ایسوس بودیم.

این کامپیوتر مفهومی که به لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی به یوگابوک‌های لنوو دارد از ویژگی‌های هوشمندانه‌ خاصی بهره می‌برد که در این زمینه می‌توان به مصرف بهینه باتری به صورت هوشمندانه با تشخیص زمان روز اشاره کرد.

از طرف دیگر در این مراسم ایسوس عملکرد جالب این کامپیوتر به کمک هوش‌ مصنوعی در تعامل با نرم‌افزار excel را به نمایش گذاشت. کامپیوتر مفهومی پروژه Precog از پردازنده‌های بصری Movidius نیز بهره می‌برد و به لطف این ویژگی در تمامی زمانی که کاربر پشت کامپیوتر نشسته است امکان تشخیص محل قرار گیری دست‌های کاربر از جانب کامپیوتر وجود دارد.

این کامپیوتر مفهومی در زوایای مختلف قابل تاشدن است تا در کنار امکانات یک لپ‌تاپ بتوان از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کرد. نکته جالب دیگری که در این محصول به چشم می‌خورد حضور دو صفحه‌نمایش در آن است. به لطف این دو صفحه‌نمایش کاربر می‌تواند ابعاد بزرگ‌تری را در حین انجام کارهایی که نیاز به صفحه‌نمایش بزرگ دارد و همچنین بازی‌های رایانه‌ای در اختیار داشته باشد.

در کنار این موارد کامپیوتر Precog می‌تواند تاقسمتی وظایف کامپیوترهای دسکتاپ را نیز برعهده بگیرد. به لحاظ زیباشناختی نیز ایسوس برای این محصول از لایه‌های فلزی که در محصولات سری ZenBook این شرکت حضور دارد استفاده کرده است.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت کامپیوتر مفهومی که در پروژه Precog ایسوس با آن طرف هستیم تنها قسمتی از ویژگی‌هایی را که هوش مصنوعی اینتل برای تولید کنندگان کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌کند به نمایش گذاشته است.

به لطف سخت‌افزارهای جدید اینتل با کامپیوترهای هوشمندی در آینده سر و کار داریم و بدون شک در کنار ایسوس سایر برند‌ها نیز سلانه‌سلانه کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی خود را رونمایی خواهند کرد.

در انتها به این نکته نیز باید اشاره کنیم که ایسوس در طی این مراسم اعلام کرد کامپیوتر پروژه Precog که در حال حاضر به صورت مفهومی رونمایی شد در سال آینده میلادی رسما به عنوان یک محصول تجاری راهی بازارهای جهانی می‌شود. البته به احتمال زیاد نسخه تجاری این محصول با مدل مفهومی که در این مراسم دیدیم تفاوت‌هایی خواهد داشت.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.