امکان پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS به macOS در سال 2019 فراهم خواهد شد

اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2018 به توسعه‌دهندگان گفت که می‌توانند در سال 2019 اپلیکیشن‌های iOS خود را برای macOS پورت کنند.

0

پیش از این شایعاتی در مورد ترکیب iOS و macOS به گوش می‌رسید اما اپل شب گذشته این شایعات را رد کرد اما گفت در سال آینده پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS برای macOS را آسان خواهد کرد. در واقع اپلیکیشن‌های Stocks، News، Voice Memos و Home که شب گذشته برای macOS معرفی شدند همگی نسخه پورت شده iOS هستند.

به گفته اپل این کار با گنجاندن برخی از المان‌های UIKit سیستم‌عامل iOS مستقیماً در macOS و AppKit آن امکان‌پذیر شده است. به این ترتیب اگر یک توسعه‌دهنده iOS هستید از سال آینده می‌توانید با کمترین تغییر در کد اپلیکیشن خود آن را برای macOS نیز عرضه کنید.

پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS به macOS

با تمرکز بیشتر توسعه‌دهندگان روی اپلیکیشن‌های موبایلی این قابلیت جدید می‌تواند برخی کمبودهای اپلیکیشن و نرم‌افزار را در macOS حل کند. اپلیکیشن‌های پورت شده به گفته اپل قابلیت‌های ورودی ماوس و ترک‌پد، ریسایز کردن پنجره، اسکرول بار، کپی و پیست و گرفتن و رها کردن را نیز خواهند داشت.

گفتنی است اپل شب گذشته در کنار macOS Mojave از iOS 12 و watchOS 5 نیز رونمایی کرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.