اپل watchOS 5 را برای اپل واچ معرفی کرد: تشخیص خودکار فعالیت‌ها و واکی‌تاکی!

اپل نسخه پنجم سیستم‌عامل پوشیدنی خود را برای اپل واچ در کنفرانس WWDC 2018 معرفی کرد. در watchOS 5 فعالیت‌ها به صورت خودکار شناسایی شده، اعلان‌ها هوشمندتر شده و سرانجام قابلیت واکی تاکی اضافه خواهد شد.

0

اپل watchOS 5 را برای تمامی ساعت‌های هوشمند اپل واچ به صورت رایگان عرضه خواهد کرد.

در بخش تندرستی و سلامتی می‌توانید با دوستان خود به رقابت پرداخته و چالش‌هایی را برای انجام برگزار کنید. به این ترتیب با نگاهی به صفحه ساعت متوجه خواهید شد که آیا در حال باختن و یا بردن این مسابقه هستید.

علاوه بر این فعالیت‌های یوگا و کوهنوردی هم سرانجام اضافه شده است و دقت اپل واچ برای فعالیت دویدن نیز بهتر شده است. اما شاید بهترین قابلیت جدید، تشخیص خودکار فعالیت باشد و حتی اگر چند دقیقه پس از شروع ورزش یادتان بیفتد که اپل واچ را فعال نکرده‌اید، ساعت به صورت خودکار فعالیت‌های پیش از آن را نیز در نظر خواهد گرفت.

اپل واچ با watchOS 5 حالا یک قابلیت جالب برای ارتباط با سایر اپل واچ‌ها خواهد داشت که شبیه به بی‌سیم‌های واکی‌تاکی قدیمی است. این قابلیت که واکی تاکی نام گرفته امکان فشردن دکمه اپل واچ و صحبت کردن را فراهم کرده تا بتوانید یک پیام صوتی کوتاه را از طریق وای‌فای و یا اینترنت همراه ارسال کنید.

صفحه‌ساعت سیری حالا با ورزش‌ها، نقشه‌ها و اطلاعات مربوط به ضربان قلب آپدیت شده و ویژگی Shortcuts در iOS 12 را نیز دریافت کرده است. از این پس نیازی به گفتن عبارت “هی سیری” هم نیست و کافیست تا مچ خود را بالا بیاورید تا بتوانید با سیری صحبت کنید.

اعلان‌ها حالا هوشمندتر شده و پاسخ به آن‌ها هم ساده‌تر است. علاوه بر این با وجود این‌که هنوز مرورگری در ساعت وجود ندارد اما اگر در پیامی به یک لینک برخورد کردید می‌توانید آن را به لطف WebKit باز کنید. به گفته اپل صفحات وب برای صفحه‌نمایش کوچک اپل واچ بهینه می‌شوند.

اپل نسخه نهایی watchOS 5 را احتمالاً در اواخر تابستان عرضه خواهد کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.