پشتیبانی از حالت تشخیص چهره بهبودیافته به اندروید می‌آید

گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست که از سیستم تشخیص چهره بهره می‌برند و می‌توانند با شناخت چهره کاربر، آنلاک شوند؛ اما امنیت برخی از آن‌ها کاملاً زیر سؤال است تا حدی که گاهی می‌توان حتی برخی مدل‌ها را با یک تصویر قانع به باز کردن قفل ورودی کرد. همین موضوع سبب شده که گوگل پروژه حالت تشخیص چهره بهبودیافته را آغاز کند که احتمالاً در نسخه بعدی پلتفرم اندروید مشاهده خواهیم کرد.

0

دست کم شش سال است که پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره در پلتفرم اندروید ایجاد شده است، با این حال اسنادی به دست آمده که نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک بایستی منتظر از راه رسیدن حال تشخیص چهره بهبودیافته باشیم که قادر است امنیت گوشی‌های هوشمند اندرویدی را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد.

هرچند استفاده از روش‌های بیومتریک چند سالی است که در گوشی‌های هوشمند برای افزایش امینت اطلاعات استفاده می‌شود، با این حال سیستم تشخیص چهره هیچ کدام از نمونه‌های اندرویدی موجود به قدری امن نیست که بتوان از آن برای پرداخت موبایلی استفاده کرد.

به عنوان مثال چند روز پیش شاهد انتشار کلیپی بودیم که در آن فردی به راحتی با یک پرینت رنگی توانست سیستم تشخیص چهره وان‌پلاس 6 را فریب دهد!

به هر حال طبق گزارش وب‌سایت 9to5Google، گوگل در حال کار بر روی پروژه‌ای تحت عنوان تشخیص چهره بهبودیافته است که موارد امنیتی تعبیه شده در اندروید 4 به بعد را دگرگون خواهد کرد.

تشخیص چهره بهبودیافته
رندر طراحی احتمالی پیکسل 3

پیش از این نیز شاهد همکاری گوگل و اینتل در توسعه فناوری اسکن سه بعدی RealSense در پروژه تانگو بوده‌ایم، با این حال منبع خبر مدعیست که فصل جدیدی از همکاری این دو شرکت در تجهیز گوشی پیکسل 3 به فناوری تشخیص چهره سه بعدی آغاز شده است. اینتل همچنین سال گذشته یک تراشه اختصاصی با نام Pixel Visual Core برای سری پیکسل 2 ساخت که موجب ارتقا تصاویر ثبت شده دوربین این گوشی گردید.

اگر همه چیز طبق برنامه درز کرده پیش برود، شاهد معرفی حالت تشخیص چهره بهبودیافته پلتفرم اندروید هم زمان با معرفی نسل سوم گوشی‌های سری پیکسل خواهیم بود. هرچند هنوز مشخص نیست که بهره‌مندی از ویژگی مذکور مستلزم سخت افزار خاصی هم می باشد یا خیر، اما بدون شک باعث می‌شود که تولید کنندگان کوچک‌تر هم بتوانند سیستم تشخیص چهره را با هزینه کمتر و اطمینان بیشتر در گوشی‌های اندرویدی خود تعبیه کنند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.