مایکروسافت سرویس Groove Music را برای اندروید و iOS تعطیل می‌کند

پس از آنکه اواخر سال گذشته میلادی شاهد غیرفعال شدن سرویس استریم موسیقی Groove Music برای گجت‌های ویندوزی بودیم، به نظر می‌رسد مایکروسافت دیگر علاقه‌ای به توسعه این برنامه ندارد و اعلام شد که نسخه اندرویدی و iOS این برنامه هم به زودی غیرفعال خواهد شد.

1

نه تنها گوگل، بلکه مایکروسافت هیچ‌گاه نتوانست سرویس موسیقی موفقی را در ‌سیستم‌عامل‌های خود ارائه کند. پس از بازنشست کردن ویندوز مدیا پلیر، در ویندوز 10 شاهد معرفی ایکس باکس موزیک بودیم که بعدها به Groove Music تغییر نام داد. این برنامه علی‌رغم داشتن ظاهری مدرن و امکاناتی قابل قبول، هیچ‌گاه نتوانست به رقیبی جدی برای spotify یا آیتونز تبدیل شود.

اواخر سال گذشته بود که مایکروسافت سرویس استریم Groove را برای همیشه غیرفعال و اسپاتیفای را جایگزین آن کرد. با این سیاست نسخه اندرویدی یا iOS برنامه Groove Music چیزی بیشتر از یک اپلیکیشن پلیر موزیک محسوب نمی‌شود و شاید همین موضوع باعث شده که ردموندی ها دیگر علاقه‌ای برنامه ادامه توسعه این برنامه برای سایر پلتفرم‌ها نداشته باشند.

Groove Music

به هر حال از پایان سال جاری میلادی استارت حذف این سرویس برای اندروید و iOS آغاز خواهد شد و کاربران این‌ نسخه‌ها تنها قادر به ذخیره سازی ترک‌های خریداری شده در وان درایو و پخش آن‌ها از طریق نسخه ویندوز، ویندوز فون و ایکس باکس Groove Music خواهند بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. amir می‌گوید

    به معنای واقعی اقتضاح بود
    سرعت عملکرد
    ظاهر
    رو همه دستگاها