کوالکام بر روی اسنپ‌دراگون 850 برای دستگاه‌های ویندوزی کار می‌کند

پس از آنکه در چند وقت اخیر شاهد معرفی لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده ARM بودیم، این بار کوالکام پیش قدم شده و مشغول کار بر روی اسنپ‌دراگون 850 برای استفاده در دستگاه‌های ویندوزی است.

0

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته شاهد آغاز همکاری کوالکام و مایکروسافت برای ایجاد زیرساخت اجرای کامل ویندوز 10 بر روی پردازنده‌ اسنپ‌دراگون 835 بودیم. اکنون به نظر می‌رسد پیش از معرفی اسنپ‌دراگون 850، کوالکام کار بهینه سازی این پردازنده را برای اجرای ویندوز 10 آغاز کرده است.

بر اساس بنچمارک‌های ثبت شده از این پردازنده، به نظر می‌رسد اسنپ‌دراگون 850 به کار رفته در دستگاه‌های ویندوزی قادر به پردازش با کلاک فرکانس بالاتری باشد، کما آنکه در توسعه آن از سبک معماری چینش هسته خاصی هم استفاده شده است.

اسنپ‌دراگون 850

کوالکام با مایکروسافت همکاری کرده تا کامپیوترهای همیشه روشن را تولید کند که به طور مستمر به شبکه LTE متصل بوده و بیشتر شبیه یک آی‌پد کار کنند تا یک لپ‌تاپ ویندوز سنتی. به این معنی که لپ‌تاپ را بازکرده و بلافاصله به ادامه کار خود از روز گذشته می‌پردازید؛ یا در آن را می‌بندید و دیگر لازم نیست که نگران تمام شدن باتری آن باشید. این دستگاه‌ها باید دارای چنان عمر باتری و اتصالات LTE باشند که معمولاً آن را در لپ‌تاپ‌های ویندوزی نمی‌بینیم.

هسته‌های سفارشی Kryo 385 که براساس Cortex-A75 توسعه یافته‌اند، حداکثر با فرکانس 2.96 گیگاهرتز کار می‌کنند که دست کم چند مگاهرتز بیشتر ظرفیت پردازنده به کار رفته در گوشی‌های هوشمند است. همین امر باعث افزایش ترمینال‌های پردازشی می‌شود که به طور مستقیم بر قدرت کامپیوترهای همیشه روشن تأثیر گذار است.

منبع خبر همچنین مدعی است که به موازات کوالکام، شرکای سخت افزاری مایکروسافت هم مشغول توسعه دستگاه‌های ویندوزی جدید مبتنی بر پردازنده اسنپ‌دراگون 850 هستند. به عنوان مثال لنوو در نظر دارد گجتی با عنوان ELZE1 را به بازار کشورهای اروپایی عرضه کند و اچ‌پی هم مشغول ساخت کامپیوتر Chimera 2 برای ارائه در بازار ایالات متحده و استرالیا است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.