شیائومی می 8 با تشخیص چهره سه‌بعدی و GPS دوگانه رونمایی شد

با این‌که در سری پرچم‌داران شیائومی امسال نوبت به می 7 رسیده بود اما این شرکت به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس خود گوشی می 8 (Mi 8) را به عنوان پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده است.

0

شیائومی می 8 اولین گوشی شیائومی با بریدگی صفحه‌نمایش مشابه آیفون 10 اپل است. این صفحه‌نمایش 6.21 اینچی نسبت تصویر عریض و وضوح 2248 در 1080 پیکسل داشته و از نوع AMOLED است. بدنه گوشی ترکیبی از شیشه و قاب فلزی است و طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه عمودی آن ما را بیش از پیش به یاد آیفون 10 اپل می‌اندازد. نسبت صفحه‌نمایش به سطح جلوی گوشی هم 88.5 درصد اعلام شده است و همان‌طور که می‌بینید حاشیه پایینی صفحه‌نمایش ضخیم‌تر از آیفون 10 اپل است.

به هر حال این بریدگی عریض صفحه‌نمایش میزبان فرستنده‌ها و گیرنده‌های فروسرخ برای عملکرد بی‌نقص تشخیص چهره در تاریکی است؛ چیزی که پیش از این در آیفون 10 نیز دیده بودیم. به این ترتیب فناوری تشخیص چهره این گوشی ایمن‌تر از موارد مشابهی از هواوی و وان‌پلاس خواهد بود و به راحتی فریب نخواهد خورد.

با این‌که حسگر اثر انگشت گوشی در پشت قرار گرفته اما شیائومی یک نسخه محدود از می 8 را با نام Mi 8 Explore Edition نیز عرضه خواهد کرد که حسگر اثر انگشت آن زیر صفحه‌نمایش یکپارچه شده است و از قاب پشتی شفاف آن نیز می‌توانید برخی از قطعات داخلی را ببینید (شبیه به اچ‌تی‌سی U12 پلاس).

می 8 شیائومی با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی (f/1.8 با پیکسل‌های 1.4 میکرون) و 12 مگاپیکسلی (f/2.4 با پیکسل‌های 1 میکرون) عرضه می‌شود که لنز دوربین دوم تله‌فوتو برای زوم بدون افت کیفیت خواهد بود. این دوربین هم مثل اکثر پرچم‌داران کنونی اندرویدی از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص بیش از 200 سوژه و صحنه استفاده می‌کند و در تاریکی هم می‌تواند با ترکیب هر 4 پیکسل یه یک پیکسل تصویری کوچک‌تر اما روشن‌تر ایجاد کند.

سنسور اصلی این دوربین ساخت سونی و با مدل IMX363 بوده اما سنسور دوم S5K3M3 ساخت سامسونگ است. به گفته شیائومی این گوشی با کسب امتیاز 99 از وب‌سایت DxOMark بالاتر از می میکس 2S و آیفون 10 اپل قرار گرفته است. هرچند که گوشی‌های پی 20 پرو هواوی و U12 پلاس اچ‌تی‌سی امتیاز بیشتری دارند. قابلیت عکاسی پرتره این گوشی مشابه آیفون 10 امکان نورپردازی پرتره را نیز دارد.

دوربین سلفی گوشی 20 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.8 میکرونی است که آن هم توانایی عکاسی پرتره را دارد.

شیائومی در این گوشی از اسنپ‌دراگون 845 استفاده کرده و ادعا می‌کند با امتیاز 301472 در بنچمارک انتوتو سریع‌ترین گوشی دنیاست. طبق انتظار خبری از درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون نیست اما می 8 اولین گوشی دنیا با GPS دوگانه است. این گوشی فرکانس رایج L1 را با فرکانس L5 ترکیب می‌کند که در صنایع هوایی استفاده می‌شود. به این ترتیب تشخیص موقعیت شما دقیق‌تر از هر گوشی دیگر خواهد بود.

اندروید 8.1 با رابط کاربری MIUI 10، بلوتوث 5.0 و باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی از سایر مشخصات این پرچم‌دار هستند.

می 8 شیائومی در سه نسخه مختلف هر سه با 6 گیگابایت رم اما با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد که قیمت دلاری آن‌ها چیزی حدود 420 تا 520 دلار خواهد بود. به این ترتیب می 8 به نظر ارزان‌تر از وان‌پلاس 6 خواهد بود. گفتنی است نسخه Explore Edition و محدود این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی حدود 600 دلار خواهد داشت.

منبع phonearena gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.