اچ‌پی لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15 را با گرافیک Max-Q و حاشیه‌های باریک به‌روز کرد

شرکت اچ‌پی به تازگی از نسل جدید لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15 با تجهیز به کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند GTX 1070 رونمایی کرده که قرار است با برچسب قیمتی زیر ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه گردد.

0

کمپانی hp علیرغم فعال بودن در زمینه‌ تولید لپ‌تاپ‌های باکیفیت، از نظر طراحی و به ویژه سبک ظاهری چندان کمپانی موفق به شمار نمی‌آید. در واقع عمدتا محصولات این کمپانی از نظر ظاهری معمولی ساخته می‌شوند، اما نسل جدید لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15 شاید نسبت به سایر محصولات این شرکت متمایز باشد.

لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15

این محصول به‌روز شده کمکان از شاسی پلاستیکی به رنگ خاکستری مات بهره می‌برد که رگ‌های قرمز در آن کار شده است و در قاب پشتی آن هم آرم قرمز رنگ Omen مشاهده می‌شود. وجه تمایز این نسخه بهره‌مندی از کیبورد فلزی و نمایشگری ۱۵ اینچی است که به واسطه دو پایه از کیبورد جدا می‌شود. در سوی دیگر اچ‌پی تمام توان خود را برای کاهش حاشیه نمایشگر به کار گرفته است و اگر با نسل قبلی Omen 15 کار کرده باشید، به وضوح این کاهش حاشیه را احساس خواهید کرد؛ این موضوع همچنین باعث بزرگ‌تر دیده شدن پنل هم می‌شود.

نسل جدید لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15 اچ‌پی دارای طراحی فوق‌العاده و وزنی سبک است که جا به جایی را برای حمل آن بسیار آسان نموده است، ضخامت کم و ارتفاع باریک دستگاه همواره یکی از نکاتی است که در مورد این لپ‌تاپ مورد توجه بوده است. بسیاری از اهالی بازی ضخامت بدنه زیاد را یک نقطه ضعف می‌دانند، چراکه استفاده از فن‌های خنک کننده کوچک‌تر اما با کارایی بیشتر و سرو صدای به مراتب زیادتر تولید میکنند. ضخامت این محصول نسبت به نسل قبلی ۴٫۶ درصد و ابعاد بدنه آن ۷٫۴ درصد کاهش یافته است که هرچند در وهله اول زیاد محسوس نیست، با این حال در استفاده ممتد تاثیر گذار است.

صفحه‌نمایش این مدل اندازه‌ 15 اینچی دارد و به پنل IPS با وضوح FULL HD و روکش مات مجهز شده است. این صفحه‌‌نمایش باکیفیت، نمونه‌ای ایده‌آل برای گیمرها محسوب می‌شود که می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی چشم به آن نگاه کرد. علاوه بر آن در دو گوشه بدنه دستگاه مجاری تبادل هوا تعبیه شده است که سرعت خنک شدن گرمای حاصل از فعالیت پردازنده را افزایش می‌دهد.

لپ‌تاپ گیمینگ جدید شرکت اچ‌پی از یک کنترل فرمان اختصاصی بهره می‌برد که گیمیرها با بهره گیری از آن به راحتی قادر خواهند بود فرکانس پردازنده دستگاه را با یک کلید کنترل کنند. این محصول جزو اولین لپ‌تاپ‌های شرکت اچ‌پی محسوب می‌شود که به طور پیش‌فرض از سیستم Omen Game Stream بهره می‌برد. با استفاده از اپ Omen Game Stream اچ‌پی بازیکنان به سادگی می‌توانند استریم گیمینگ دارا باشند و حتی بازی‌هایی چون Overwatch و برخی دیگر را بی نقص اجرا نمایند. فناوری Omen Game Stream ساخته Parsec بوده که می‌تواند استریمی باکیفیت ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰ و ۱۴۴ فریم بر ثانیه یا به صورت ۴K با نرخ ۶۰ هرتز بر ثانیه را ارائه دهد. با کمک چنین راه حل‌هایی شما می‌توانید بهترین خروجی را از کامپیوترهای گیمینگ در استریم داشته باشید و تلویزیون اتاق نشیمن خود را به یک پی‌سی گیمینگ تبدیل کنید.

لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15

لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15 علاوه بر بهره‌مندی از کارت گرافیک GTX 1070 با فناوری Max-Q شرکت انویدیا، به پردازنده شش هسته‌ای نسل هشتمی اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه رم و دو حافظه یک ترابایتی HHD و SSD  هم تجهیز گردیده است.

شرکت اچ‌پی همچنین یک کیبورد مکانیکی فوق سریع و نرم با قابلیت برنامه ریزی تمام کلید و نوردهی قابل تنظیم را معرفی کرده است. یک موس از خانواده Omen معرفی شده که حساسیت آن 16000DPI بوده و دارای ۷ کلید قابل برنامه ریزی و صفحه قرار گیری دست ارگونومی برای راحتی استفاده است. در نهایت شاهد ارائه هدست فوق حرفه‌ای و شیک Mindframe هستیم که به دلیل بزرگی گوشی‌ها و ال‌ای‌دی‌های داخلی گرمای زیادی تولید می‌کند، از این رو شرکت سازنده آن را به دو فن خنک کننده داخلی تجهیز کرده است؛ با این حال گفته شده که فعالیت این دو فن خللی در صدای خروجی ایجاد نمی‌کنند.

نسل جدید  لپ‌تاپ گیمینگ Omen15 از ماه آینده با قیمت پایه ۹۷۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید موس و کیبورد مذکور را هم به ترتیب با قیمت ۷۹ و ۱۷۹ دلار خریداری کرد.

منبع arstechnica
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.