آمریکا موافقت کرد تا ممنوعیت واردات محصولات ZTE را تحت شرایطی خاص بردارد

آمریکا مدتی است به ZTE به دلیل نقض تحریم‌ها سخت گرفته است و با خبر شدیم اخیرا آمریکایی‌ها موافقت‌ کردند تا ممنوعیت واردات محصولات ZTE را تحت شرایط خاصی بردارند.

0

بر اساس گزارش‌هایی که از جانب رویترز منتشر شده است ZTE و دولت آمریکا به توافق‌هایی برای حضور دوباره این برند در آمریکا رسیده‌اند.

گفته می‌شود برند ZTE تحریم‌هایی را که آمریکا برای ایران و کره‌شمالی اعمال کرده را دور زده است و به همین دلیل دولت ترامپ روی خوشی به ZTE برای فروش محصولات این برند در آمریکا نشان نمی‌داده است.

در این بین اعضای کنگره آمریکا بر این باور هستند که دولت ترامپ بیش از اندازه به ZTE آسان گرفته است. عدم اجازه معامله با شرکت‌های آمریکایی و جلوگیری از فروش تمامی محصولات ZTE در خاک آمریکا به مدت 7 سال از مواردی بود که برای ZTE اعمال شده بود.

در این بین ترامپ و رئیس‌جمهور چین طی یک تماس تلفنی بر سر مبلغ 1.3 میلیارد دلار جریمه برای ZTE به توافق رسیدند. از طرف دیگر بنا به گزارش فاکس‌نیوز آمریکایی‌ها افرادی را در داخل مجموعه ZTE مستقر خواهند کرد تا این شرکت چینی از این به‌بعد دست از پا خطا نکند.

محدودیت‌هایی که آمریکا برای ZTE اعمال کرد چیزی حدود 3.1 میلیارد دلار از تاریخ 26 فروردین تاکنون به ZTE ضرر وارد کرده است و خبر کوتاه‌ آمدن آمریکایی‌ها باعث شد تا سهام ZTE چیزی حدود 4.4 درصد افزایش پیدا کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.