آموزش افزایش فضای حافظه داخلی گوشی اندرویدی / پاکسازی فایل‌های اشغالگر!

یکی از موارد حیاتی برای هر گوشی هوشمند وجود فضای کافی ذخیره‌سازی فایل‌های مختلف است. البته بعضا این فضای خالی ارزشمند با فایل‌های نامناسب و به دردنخور پر می‌شود که در این شرایط یک پاکسازی کلی را می‌طللبد. با فارنت همراه شوید…

0

در سیستم‌عامل اندروید، نتیجه تمام شدن فضای ذخیره‌سازی خالی، اعلانی با محتوای “عدم وجود فضای کافی” است و معمولا برای تخلیه فضای خالی از اتصال دیوایس مورد نظر به کامپیوتر برای انتقال تصاویر و ویدیوها کمک گرفته می‌شود. در این آموزش راهنمایی کاملی از نحوه پاکسازی فایل‌های اشغالگر روی گوشی هوشمند و تبلت خود بدون دخالت کامپیوتر دریافت خواهید کرد.

انتخاب پیش‌فرض

پیش از اینکه به سراغ اپلیکیشن‌های مختلف برویم، بیایید نگاهی بیاندازیم به انتخاب‌هایی که خود اندروید در اختیار ما قرار می‌دهد. کاربران همواره می‌توانند از طریق بخش نمایش میزان حافظه ذخیره‌سازی گوشی واقع در قسمت تنظیمات، به حجم اشغال شده توسط هر نوع فایل موجود پی ببرند. همانطور که از تصویر زیر پیدا است، این بخش لیست جامعی از فایل‌های موجود روی گوشی به شما ارائه می‌دهد. بدین صورت قبل از اینکه مستقیما به سراغ پاکسازی بروید، یک نمای کلی از فایل‌های حجیم روی گوشی خود پیدا خواهید کرد.

همچنین در بخش تنظیمات گوشی با ورود به قسمت “Installed Apps” می‌توانید متوجه شوید که هر اپلیکیشن چه میزان از حافظه گوشی را به خود اختصاص داده است. با استفاده از این قابلیت، بسیاری از کاربران به اپ‌هایی برخورد می‌کنند که مدت زیادی است هیچ استفاده‌ای برای آن‌ها نداشته، با این وجود بخش زیادی از حافظه گوشی را اشغال کرده است.

انتخاب اپلیکیشن‌های پاکسازی

در دو قسمت از نکاتی که در ادامه می‌خوانید، از اپلیکیشن Clean Master استفاده خواهیم کرد، اپی که احتمالا بسیاری از شماها هم‌اکنون روی گوشی خود نصب کرده‌اید. افرادی که هنوز این اپلیکیشن را دانلود نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پلی‌استور آن را نصب نمایند.

نکته اول: فایل‌های به دردنخور را پاکسازی کنید

بسیاری از اپلیکیشن‌ها چه از آن‌ها استفاده کنید و چه اینکه به حال خود رهایشان نمایید، تعدادی فایل به دردنخور و اضافی خواهند ساخت که بخش زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال می‌کند. شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب معمولا بیشترین میزان از این فایل‌های به دردنخور را تولید می‌کنند.

جهت خلاصی از دست این فایل‌های غیرضروری، اپلیکیشن کلین مستر را اجرا کرده و به بخش Junk Files بروید. چند ثانیه صبر کنید تا فایل‌های اضافی توسط اپ شناسایی شده سپس دکمه Clean Junk را لمس نمایید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، میزان فایل‌های به دردنخور گوشی موجود قابل توجه است. هفته‌ای یک بار از این قابلیت استفاده کنید مطمئنا نتیجه خوبی برای گوشی‌تان در پی خواهد داشت. همچنین با حذف یک اپلیکیشن از گوشی خود، کلین مستر از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید فایل‌های اضافی آن هم از حافظه پاک شود یا خیر و اگر موافقت کنید امکان دارد در برخی موارد تا 100 مگابایت از فضای گوشی‌تان هم خالی شود.

نکته دوم: پاکسازی تصاویر نامشخص و تکراری

در صورتی که علاقه ویژه‌ای به عکاسی با گوشی خود دارید، پس مطمئنا باید توضیحاتی را که در این بخش ارائه می‌شود، بخوانید. با فرض بر اینکه گوشی شما یک مدل دارای دوربین میان‌رده با حداقل استاندازدها است، پس هر عکس حدود 3 تا 5 مگابایت حجم خواهد داشت. بنابراین اگر در طول هفته عکس‌های زیادی بگیرید، به سرعت حافظه گوشی‌تان پر خواهد شد.

خوشبختانه کلین مستر در این زمینه هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. اپلیکیشن را اجرا کرده و از بخش Tools، گزینه Photo Cleaner را انتخاب نمایید. کلین مستر به صورت خودکار گالری شما را اسکن کرده و تصاویر غیرشفاف و تکراری را شناسایی می‌کند تا با حذف آن‌ها فضای بیشتری برای عکاسی بعدی در اختیار داشته باشید. با لمس هر یک از دسته‌بندی‌ها می‌توانید انتخاب کنید که کدام تصاویر از حافظه گوشی حذف شود.

علاوه بر این اگر به صورت تصادفی یک یا چند عکس را حذف کردید، نگران نباشید چون با رجوع به بخش Recently Deleted می‌توانید آن‌ها را برگردانید. تصاویر به مدت هفت روز در این بخش باقی خواهند ماند.

نکته سوم: تعدادی از اپ‌ها و فایل‌های دانلودی قدیمی را حذف کنید

بسیاری از دارندگان گوشی‌های هوشمند، از جمله خود شما که این مطلب را می‌خوانید، اپلیکیشن‌های زیادی روی گوشی خود نصب کرده‌اند، اپ‌هایی که در واقع حتی برای یک بار هم به صورت درست و حسابی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. در این شرایط، به بخش تنظیمات و قسمت Apps رفته و ببینید که کدام اپ کمتر از همه مورد استفاده قرار گرفته و حجم زیادی از فضای گوشی را هم اشغال کرده است تا از شر آن‌ها خلاص شوید. این قضیه برای فایل‌های دانلودی هم صدق می‌کند. وارد بخش دانلودهای گوشی شده و فایل‌های به دردنخور را در سریع‌ترین زمان ممکن پاک کنید.

اگر در هنگام انجام هر کدام از موارد بالا به مشکلی برخورد کردید یا پیشنهادی برای تکمیل این مطلب داشته، در بخش نظرات با ما همراه باشید.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.