ایسوس لپ‌تاپ ذن‌بوک پرو 15 را با پردازنده Core i9 و صفحه‌نمایش 4K معرفی کرد

شرکت ایسوس به تازگی از نسل جدید ذن‌بوک پرو 15 پردازنده برداشته که علاوه بر تجربه کاهش ضخامت بدنه، به پردازنده شش هسته‌ای Core i9 و نمایشگری با وضوح تصویر 4K هم تجهیز شده است.

0

لپ‌تاپ ذن‌بوک پرو 15 ایسوس با ضخامت بدنه 18.9 میلی متری و وزن 1.8 کیلوگرمی به تراشه شش هسته‌ای Core i9 اینتل در کنار کارت گرافیک GTX 1050 تجهیز شده است. پردازنده مذکور که بر پایه لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه یافته، دارای 6 هسته واقعی و 12 رشته پردازشی می‌باشد که سرعت پردازش بازی را نسبت به نسل قبلی 41 درصد و سرعت رندر تصاویر 4K را به میزان 59 درصد افزایش می‌دهد.

شرکت تایوانی نیز برای بهره‌مندی از حداکثر قدرت این پردازنده، لپ‌تاپ ذن‌بوک پرو 15 را به نمایشگری 15.6 اینچی با وضوح تصویر 4K تجهیز کرده است. البته از آنجاکه استفاده از این پنل قیمت تمام شده دستگاه را افزایش می‌دهد، شرکت ایسوس نسخه‌های دیگری از لپ‌تاپ مذکور را به بازار عرضه خواهد کرد.

لپ‌تاپ ذن‌بوک پرو 15

ایسوس به زیبایی لپ‌تاپ‌های خود اهمیت می‌دهد و  این مقوله در لپ‌تاپ ذن‌بوک پرو 15 نیز به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر کاهش ضخامت و وزن، یک لایه نوار طلایی رنگ به دور شاسی آلومینیومی این محصول کشیده شده که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

مدل مقرون به صرفه‌تر که دارای پنلی با وضوح تصویر فول ‌اچ‌دی است، به پردازنده شش هسته‌ای Core i7-8750H یا پردازنده 4 هسته‌ای Core i5-8300H تجهیز شده گردیده. هر دو نسخه از نمایشگر این محصول در کارخانه کالیبره شده است تا بیشترین دقت و برترین کیفیت بازتولید رنگ‌ها را داشته باشد و 99 درصد در Adobe RGB، صد درصد در sRGB و 120 درصد در NTSC را نمایش دهد. با طیف رنگ گسترده 99 درصد در پروفایل Adobe RGB رنگ‌ها به‌طور کامل و دقیق بازتولید می‌شوند که مشابه آن را نمی‌توانید در مانیتورهایی که فقط دارای فضای رنگی sRGB هستند مشاهده کنید.

همان‌طور که گفته شد، علاوه بر استفاده از کارت گرافیک GTX 1050 با 4 گیگابایت حافظه از نوع DDR5، شاهد تجهیز لپ‌تاپ جدید ایسوس به 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم در کنار 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD با رابط PCIe 3.0 x4/NVMe هستیم. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به دو خروجی Thunderbolt 3، دو درگاه یو‌اس‌بی 3.1، HDMI، خشاب کارت حافظه microSD، جک TRRS صدا، وب کم VGA و باتری لیتیوم پلیمر LiPo با عمر شارژ 9.5 ساعته اشاره کرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.