نوکیا ایکس 6 با بریدگی صفحه‌نمایش و دوربین دوگانه رونمایی شد

شرکت نوکیا هم همگام با نیاز بازار به تازگی از گوشی بالا رده ای با نام نوکیا ایکس 6 رونمایی کرده که دارای بردیگی نمایشگر و دوربین دوگانه است.

0

نوکیا بعد از بازگشت به بازار گوشی همراه در سال گذشته، چند میان رده و یک پرچم‌دار را به بازار عرضه کرده است که تقریباً زبان طراحی تمام آن‌ها یکسان است؛ با این حال نوکیا ایکس 6 دارای ویژگی‌هایی است که آن را یک سر و گردن نسبت به سایر گوشی‌های نوکیا بالاتر قرار می‌دهد.

اولین وجه تمایز نوکیا ایکس 6 نسبت به گوشی‌های سال گذشته این شرکت، بهره‌مندی از نمایشگر کم حاشیه با بریدگی وسط صفحه است که جایگاه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی می باشد. شرکت سازنده مدعیست که 95 درصد از قاب جلویی را شیشه نمایشگر احاطه کرده است، با این حال قاب پشتی از فلز ساخته شده است.

نوکیا ایکس 6

نوکیا ایکس 6 دارای پنلی 5.8 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 2280 پیکسل و نسبت تصویر 19 به 9 بوده که توسط گوریلا گلکس نسل سوم از آن محافظت شده است. فارغ از ویژگی‌های پنل نمایشگر، قاب پشتی نوکیا ایکس 6 با همان زبان طراحی گوشی‌های اندرویدی این شرکت ساخته شده است.

بالا رده جدید نوکیا دارای دوربین دوگانه 16+5 مگاپیکسلی به ترتیب با بزرگی دیافراگم f/2.0 و f/2.2 هست که سنسور دوم به صورت مونوکروم کار می‌کند. به لطف هوش مصنوعی، تمام تصاویر ثبت شده توسط این دوربین روتوش می‌شوند و بر اساس نور محیط افکت‌های مناسب بر روی آن‌ها اعمال می‌گردد.

نوکیا ایکس 6

نوکیا ایکس 6 در سینه میزبان پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 625 با 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است؛ البته مدلی با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم به بازار عرضه خواهد شد. نکته دیگر آنکه گوشی جدید نوکیا از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی کرده که البته برای این کار بایستی قید سیم‌کارت دوم را بزنید.

انرژی گوشی اندرویدی جدید نوکیا توسط یک باتری با ظرفیت 3060 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود که از تکنولوژی شارژ سریع 18 وات Quick Charge 3 کوالکام نیز پشتیبانی می‌کنید. به لطف این تکنولوژی و درگاه یو‌اس‌بی_سی، تنها با 30 دقیقه زمان می‌توانید 50 درصد باتری گوشی‌تان را شارژ کنید. نوکیا ایکس 6 از هفته آینده با قیمت پایه 204 دلاری در رنگ‌های آبی، مشکی و نقره‌ای به بازار چین عرضه می‌شود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.