پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده ARCore گوگل به گلکسی اس 9 آمد

هرچند گوگل اوایل سال جاری زیرساخت استفاده از پلتفرم ARCore در گوشی‌های پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس سامسونگ ایجاد کرده بود، با این حال گلکسی اس 9 از روز گذشته به طور رسمی قادر به اجرای برنامه‌های سازگار با این پلتفرم واقعیت مجازی است.

0

بر این اساس از روز گذشته پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده ARCore گوگل به دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس اضافه شده است و به اذعان بسیاری از کاربران گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ اکنون قادر به اجرای برنامه‌های مبتنی بر پلتفرم واقعیت مجازی گوگل هستند.

البته برای استفاده از این ویژگی در گوش‌های مذکور ابتدا بایستی اپلیکیشن ARCore را از طریق این لینک دریافت و نصب کنید؛ پس از آن تمامی اپلیکیشن‌های سازگار با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل بر روی سری گلکسی اس 9 قابل استفاده است؛ البته اگر در تلاش اول موفق نشدید، بهتر است برنامه را بار دیگر نصب کنید؛ چراکه برخی از کاربران هم این موضوع را در شبکه Reddit گزارش کرده‌اند.

ARCore بر پایه‌ کاری که با پروژه‌ی تانگو انجام شد، توسعه یافت. برای بهره بردن از این ‌‌SDK نیازی به سخت‌افزارهای اضافه نخواهد بود و بنابراین امکان استفاده از ARCore در تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعلی وجود دارد. تمرکز اصلی ARCore برای ارائه‌ قابلیت‌های تکنولوژی واقعیت افزوده، روی ردیابی حرکات از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند است. این SDK امکان تشخیص جهت و جایگاه گوشی‌ را هنگام حرکت فراهم می‌کند. این پروژه همچنین می‌تواند سطوح افقی را شناسایی کند. SDK مورد اشاره همچنین به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بتوانند از چراغ‌های روشنایی مجازی به طور یکپارچه در محیط اطراف استفاده کنند.

پلتفرم واقعیت مجازی گوگل تا پیش از این در گوشی‌های زیر قابل استفاده بود:

  • گوگل پیکسل، پیکسل ایکس‌ال، پیکسل 2 و پیکسل ایکس‌ال 2
  • سامسونگ گلکسی اس 8، اس 8 پلاس، نوت 8، اس 7 و اس 7 اج
  • ال‌جی وی 30 و وی 30 پلاس
  • ایسوس زنفون AR
  • وان‌پلاس 5 و 5T
منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.