لنوو تیزر گوشی Z5 خود را منتشر کرد؛ آیا اولین گوشی واقعاً بدون حاشیه در راهست؟

در یکی دو سال اخیر شاهد عرضه طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر کم حاشیه یا بدون حاشیه اما با بریدگی نمایشگر بوده‌ایم؛ با این حال به نظر می‌رسد که لنوو در حال ساخت مدلی با نام Z5 است که می‌تواند عنوان اولین گوشی واقعاً بدون حاشیه دنیا را یدک بکشد.

0

گوشی Z5ما قبلا هم اسم گوشی‌های پرچم‌دار و بدون حاشیه را شنیده‌ایم؛ اما گوشی‌هایی مانند آیفون 10 و گلکسی اس 9 واقعاً بدون حاشیه نیستند و مثلاً گلکسی اس 9 در بالا و پایین نمایشگر دارای حاشیه است و آیفون 10 هم در بالای نمایشگر یک بریدگی دارد؛ اما گوشی Z5 لنوو کاملا بدون حاشیه بوده و حتی دوربین سلفی هم در پنل جلویی قرار داده نشده است.

چانگ چنگ، معاون مدیرعامل لنوو به تازگی در صفحه خود در شبکه اجتماعی Weibo طراحی شماتیک و تیزر گوشی Z5 را منتشر کرده است که هیچ‌گونه حاشیه یا بریدگی در آن مشاهده نمی‌شود. در سوی دیگر به نظر می‌رسد که این محصول دارای فریم فلزی بسیار باریکی است که چشم هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

چانگ چنگ مدعی است که نمایشگر این محصول بیش از 95 درصد قاب جلویی آن را پوشش داده است و در طراحی و ساخت آن بیش از 18 پتنت ثبت شده برای اولین بار رنگ واقعیت به خود دیده‌اند. بدون شک  بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری برای مشاهده گوشی Z5 لحظه شماری خواهند کرد. شاید یکی از چالش‌های لنوو در ساخت این محصول جای دادن دوربین سلفی است که یا به طور کلی آن حذف کرده و یا آنکه در فریم دستگاه جاسازی کرده است.

تاکنون گوشی‌های زیادی با ادعای بدون حاشیه بودن به بازار عرضه شده‌اند. به عنوان مثال شیائومی می میکس 2 با پوشش 91 درصد قاب جلویی توسط نمایشگر جزو بهترین‌های این دسته است، با این حال همچنان در حاشیه پایین نمایشگر قسمتی توسط دوربین اشغال شده است. در این برخی مانند کانسپت گوشی Vivo Apex دوربین سلفی را با یک مکانیزم داخلی درون فریم جاسازی کرده‌اند و برخی مانند اپل یک بریدگی ناهنجار در میان نمایشگر ایجاد می‌کنند. چالش بعدی شرکت‌های سخت افزار در تولید گوشی‌های به معنای واقعی تمام صفحه، تعبیه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است.

هرچند فناوری‌هایی مانند التراسونیک زیرساخت عملیاتی سازی این کار را فراهم کرده‌اند، با این حال هنوز شاهد عرضه گوشی هوشمندی با این فناوری به صورت تجاری نیستیم. لازم به یادآوریست که لنوو در سال 2016 برند موتورولا را از گوگل با مبلغ 2.91 میلیارد خریداری کرده است و از فناوری‌های این شرکت هم در ساخت محصولات خود برای رقابت با سایر برندهای چینی مانند هواوی، اوپو و شیائومی هم استفاده می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.