تماشا کنید: آزمون مقاومت اکسپریا XZ2 سونی دربرابر شعله، خش و خم شدن

یکی از معیارهای اساسی کاربران در زمان خرید گوشی جدید، میزان مقاومت بدنه و استحکام شیشه محافظ نمایشگر است. پیرامون همین موضوع در ادامه در فارنت همراه ما باشید تا میزان مقاومت اکسپریا XZ2 سونی در برابر شعله، خش و خم شدن را ارزیابی کنیم.

3

اکسپریا XZ2 سونی از فریم فلزی و قاب پشت شیشه‌ای بهره برده که در نگاه اول گمان می‌کنید به طور یکپارچه نمایشگر راه هم پوشش داده است. انحای قاب پشتی در دست گیری گوشی را لذت بخش تر می‌کند، با این حال پنل جلویی همچنان دارد طراحی سنتی است. طراحی تازه و مواد جدید به کار رفته در قاب این گوشی، باعث شده‌اند که سونی اکسپریا XZ2 یکپارچگی بیشتری پیدا کند. درواقع سونی به یک فرمول برای افزایش استحکام گوشی‌های خود نسبت به قبل دست یافته است

به هر حال همان‌طور که در این ویدیو مشاهده می‌شود، محافظ نمایشگر این محصول  عملکرد خوبی در برای الماسه‌های شماره یک تا شش از خود نشان می‌دهد؛ پس از آن شاهد ایجاد خش‌های غیر قابل ترمیم توسط الماسه شماره هفت هستیم. علاوه بر آن پنل LCD مقاومت قابل قبولی در برابر خمش از خود نشان می‌دهد. این ویژگی هنگام در معرض شعله قرار گرفتن هم حفظ شده و پیکسل‌های سوخته به سرعت بازسازی می‌شوند.

در پشت و جلوی اکسپریا XZ2 از لایه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش ناشی از برخورد. همچنین محافظ لنز دوربین و فلاش هم عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهند، با این حال پوشش سنسور اثر انگشت به راحتی خش بردار است؛ هرچند که این موضوع مانع از عملکرد صحیح قطعه نمی‌شود. فریم فلزی دستگاه هم مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر در برابر اجسام تیز مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهد؛ از این رو در صورت خرید اکسپریا XZ2 سونی حتماً به فکر یک گارد هم باشید.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. علی شریف می‌گوید

    تعداد خبراتون چقدر کم شده نکنه میخواین تعطیل کنید!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نه آقا هستیم در خدمتتون :) یکشنبه و تعطیلی رسانه‌های خارجی :)

      1. علی شریف می‌گوید

        خیلی هم عالی اما کلا نسبت به باقی سایتا و نسبت به قبلا خودتون کم کار تر شدین D: