گوگل لنز به اپلیکیشن دوربین اندروید می‌آید

سرویس گوگل لنز که پیش از در اپلیکیشن‌های مختلفی از جمله Google Photos و دستیار صوتی گوگل ادغام شده است، در وهله بعدی با اپلیکیشن دوربین اندروید یکپارچه خواهد شد.

0

گوگل لنز اولین بار در اپلیکیشن Google Photos ظاهر شد و پس از آن به دستیار صوتی این شرکت اضافه گردید و اکنون قرار است با اپلیکیشن دوربین اندروید ادغام شود.

در اپلیکیشن Google Photos می‌توانید با لمس آیکون لنز آن را فعال کنید؛ اما در اپلیکیشن دوربین اندروید نیز این آیکون اضافه خواهد شد تا بتوانید با دوربین خود از هر چیزی عکس بگیرید و گوگل آن را با فناوری‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی شناسایی کند. طبق اعلام ساکنین مانتین ویو، این ویژگی در محصولات اندرویدی شرکت‌های ال‌جی، نوکیا، شیائومی، سونی، BQ، ایسوس، وان پلاس، TCL و Transsion پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل لنز

کمی عجیب به نظر می‌رسد که در این لیست از سامسونگ که بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی اندرویدی در جهان است، نامی به میان نیامده و به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای بر روی توسعه توسعه هوش مصنوعی خود سرمایه گذاری کرده است.

علاوه بر شناسایی مکان‌ها در گوگل لنز، با بهره گیری از این برنامه می‌توان متون موجود در تصاویر ثبت شده را هم استخراج و ذخیره کرد. این برنامه شما را قادر می‌کند تا با استفاده از دوربین گوشی و گرفتن آن سمت هر چیزی، اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید؛ تفاوتی نمی‌کند در تصویر یک رستوران را هدف گرفته باشید یا یک لباس و یا ظرف غذا! روند اضافه شدن گوگل لنز به اپلیکیشن دوربین اندروید در چند هفته آینده تکمیل خواهد شد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.