یک راننده خودرو تسلا به دلیل ترک کردن صندلی راننده در هنگام حرکت به 18 ماه محرومیت محکوم شد

تسلا مدت طولانی است که خودروهای اتوپایلت خود را به بازار عرضه کرده و در این خودروها دیگر نیاز به رانندگی ندارید و می‌توانید با مشخص کردن مسیر پشت فرمان بشینید و منتظر رسیدن به مقصد باشید، اما باید پشت فرمان حضور داشته باشید.

0

تسلا به خریداران خود تاکید می‌کند که حتما پشت فرمان حضور داشته باشند و حتما مراقبت جاده و مسیر روبروی خود باشند، با اینکه خودروهای این شرکت توانایی رانندگی خودکار را دارند اما تسلا قصد دارد فعلا این قابلیت را به عنوان کمک راننده تلقی شود و به عنوان یک راننده کامل در نظر گرفته نشود. البته همه این مسئله را رعایت نمی‌کند و به تازگی یک راننده در بریتانیا این نکته را نادیده گرفت. باوش پاتل، ساکن شهر ناتینگهام به خاطر اینکه در حین رانندگی بر روی صندلی مسافر نشسته بود 18 ماه از رانندگی محروم شد. قضیه از این قرار است که او همین چند روز پیش سوار ماشین مدل اس خود می‌شود و به جای اینکه پشت فرمان باشد در صندلی مسافر مستقر می‌شود. او بر این باور بوده که رانندگی خودکار این ماشین فوق‌العاده است و نیازی به او نخواهد بود.

البته این چنین است، رانندگی خودکار فوق‌العاده است و آقای پاتل به جایی برخورد نکرده و باعث هیچ تصادقی نشده است، اما این مهم نیست. پلیس در گزارش خود اعلام کرد که کار آقای پاتل به شدت بی‌مسئولیت بوده و او با اینکار زندگی خود و افراد بی‌گناه اطرافش را به خاطر انداخته است. علاوه بر 18 ماه محرومیت از رانندگی او باید 100 ساعت کار بدون‌حقوق، 10 روز مشاوره و 1800 پوند را پرداخت کند تا حسابی متوجه کار اشتباه خود بشود!

با اینکه نیازی به اشاره نیست اما باید گفت که چرا کار او خطرناک بوده است. رانندگی خودکار می‌تواند خودرو را درون یک لاین مشخص نگه‌دارد و با سرعتی حرکت کند که مناسب ترافیک است، اما این سیستم درکی از اتفاقات ضروری و ناگهانی ندارد و نمی‌تواند مانور خاصی در شرایط خاص ارائه دهد. البته یک نکته جالب در مورد پرونده آقای پاتل وجود دارد. اگر رانندگی خودکار ماشین تسلا را روشن کنید، این سیستم شروع به رانندگی می‌کند اما شما باید دستتان روی فرمان باشد وگرنه ظرف حداکثر یک دقیقه سیستم به شما اخطار می‌دهد و اگر کمی بیشتر شود کل سیستم خاموش خواهد شد و ماشین حرکت نخواهد کرد. به همین خاطر ممکن است که آقای پاتل مدت کمی را روی صندلی مسافر گذرانده باشد و این میزان زیاد طول نکشیده باشد. به هر حال همین زمان کوچک هم محکومیت سنگینی را به همراه خواهد داشت، پس حواستان باشد که شما چنین کار خطرناکی را هیچ‌گاه انجام ندهید.

 

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.