ال‌جی G7 ThinQ سرانجام معرفی شد: صفحه‌نمایش بریده، هوش مصنوعی و اسپیکر بوم‌باکس

ال‌جی سرانجام پرچم‌دار سال 2018 خود جی 7 را معرفی کرد. این گوشی که با نام G7 ThinQ رونمایی شده با قابلیت‌های جذاب و منحصربه‌فردی عرضه خواهد شد که البته برخی از آن‌ها پیش از این فاش شده بود.

0

ال‌جی طبق رسم جدید خود پرچم‌دار سال 2018 گوشی‌های هوشمند خود را G7 ThinQ نامیده که پسوند ThinQ به هوش مصنوعی آن اشاره دارد.

طراحی و صفحه‌نمایش G7 ThinQ

از نظر طراحی این گوشی از بدنه شیشه‌ای با قاب فلزی استفاده می‌کند که حالا صفحه‌نمایش آن یک بریدگی شبیه به آیفون 10 یا هواوی پی 20 دارد. پشت دستگاه حالا چینش عمودی دوربین دوگانه را در کنار حسگر اثر انگشت نشان می‌دهد.

G7 ThinQ

صفحه‌نمایش 6.1 اینچی G7 ThinQ به‌جای فناوری رایج‌تر OLED از پنل جدید MLCD با چینش پیکسلی RGBW استفاده می‌کند که شاید عمق رنگ مشکی پنل‌های OLED را نداشته باشد اما به ادعای ال‌جی به روشنایی خیره‌کننده 1000 نیت دست پیدا خواهد کرد. این صفحه‌نمایش از استاندارد HDR10 برای نمایش گستره رنگی وسیع استفاده می‌کند، وضوحی برابر 3120 در 1440 پیکسل داشته و توسط یک لایه شیشه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

همان‌طور که می‌بینید حاشیه‌های صفحه‌نمایش نسبت به جی 6 باریک‌تر شده‌اند و وجود بریدگی در صفحه باعث شده تا نسبت مساحت آن به بدنه بیشتر شود. ال‌جی ادعا می‌کند این بریدگی در واقع جایگزین صفحه‌نمایش دوم در سری V شده است و البته اگر از آن خوشتان نمی‌آید می‌توانید به شکل نرم‌افزاری آن را مخفی کنید.

صفحه‌نمایش G7 ThinQ

جی 7 حالا دکمه پاور را به سمت راست منتقل کرده و یک دکمه اختصاصی برای فراخوانی دستیار گوگل نیز دارد. ال‌جی با همکاری گوگل چند دستور منحصربه جی 7 را نیز اضافه کرده است. G7 ThinQ همچنین مثل نسل قبلی با استاندارد MIL-STD-810G مقاومت بالایی داشته و به لطف IP68 دربرابر آب و گردوغبار نیز دوام خواهد آورد.

سخت‌افزار و باتری G7 ThinQ

ال‌جی G7 ThinQ از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0 را داشته و از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین به لطف فناوری باتری Qnovo این باتری دوام بیشتری در طول سال‌ها خواهد داشت. با وجود ظرفیت متوسط باتری ال‌جی ادعا می‌کند مصرف پایین‌تر پردازنده و صفحه‌نمایش در دوام شارژ بالای گوشی تأثیرگذار خواهد بود.

جی 7 حالا به تراشه اسنپ‌دراگون 845 کوالکام در کنار 4 یا 6 گیگابایت رم مجهز شده است. در واقع ال‌جی نسخه پلاس جی 7 را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه معمولی را با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد.

دوربین ال‌جی G7 ThinQ

ال‌جی G7 ThinQ را طبق انتظار به دوربین دوگانه مجهز کرده و برخلاف اکثر رقبا دوربین دوم را به لنز واید و نه تله‌فوتو مجهز کرده است. در واقع این دوربین دوگانه شباهت زیادی به مدل استفاده شده در V30 دارد و از دو سنسور 16 مگاپیکسلی در آن استفاده شده است.

دوربین G7 ThinQ

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با زاویده دید 71 درجه در پشت لنز با دیافرگم f/1.6 و لرزش‌گیر اپتیکال است که از ترکیب فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز استفاده می‌کند. ویژگی جدید اما قابلیتی برای عکاسی با وضوح 4 مگاپیکسل است که ادعا می‌کند با ترکیب پیکسل‌ها عملکرد دوربین خصوصاً در نور کم بهبود خواهد یافت. از آن‌جا که بسیاری از کاربران تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند وضوح 4 مگاپیکسل کاملاً برای اکثر کاربران کافیست.

دوربین واید حالا وضوح 16 مگاپیکسلی داشته اما گستره دید کمتری دارد (107 درجه نسبت به 120 درجه) تا اعوجاج گوشه‌های تصویر کمتر شود. این دوربین لنز با دیافراگم f1.4 دارد اما در آن خبری از لرزش‌گیر اپتیکال یا فوکوس خودکار نیست. ال‌جی خوشبختانه سرانجام دوربین سلفی را هم به 8 مگاپیکسل ارتقا داده تا یکی از ضعف‌های اصلی جی 6 و وی 30 برطرف شود.

همان‌طور که از برند ThinQ انتظار داریم این گوشی هم مانند V30S ThinQ به لطف هوش مصنوعی می‌تواند سوژه‌ها را تشخیص داده و تنظیمات دوربین را مناسب با آن تغییر دهد. راهکاری که اولین بار هواوی در میت 10 آن را به کار گرفته بود.

متخصص صدا

جی 7 مانند پرچم‌داران قبلی اصلی تمرکز ویژه‌ای بر روی صدا دارد. در G7 ThinQ نه‌تنها جک هدفون حذف نشده بلکه مبدل صوتی پیشرفته Quad DAC از شرکت ESS نیز برای بهترین کیفیت خروجی صدا و یک آمپلی فایر مجزا برای درایو هدفون‌های فول سایز در آن قرار گرفته است. ال‌جی حتی قابلیت DTS-X را نیز برای شبیه‌سازی صدای فراگیر اضافه کرده است.

تمرکز ال‌جی روی صدا این‌بار به جک هدفون خلاصه نشده و یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد جی 7 اسپیکر بوم‌باکس آن است. این گوشی از فضای داخلی برای تشدید صدای بلندگو استفاده کرده تا حجم صدای خروجی به 100 دسی‌بل یعنی سه‌برابر بلندتر از جی 6 برسد.

در نهایت میکروفون‌های پیشرفته این گوشی بهترین گزینه برای ضبط صدا در کنسرت‌هاست و می‌تواند صدا را از فاصله 5 متری هم برای فراخوانی دستیار گوگل به خوبی بشنود.

سایر مشخصات

G7 ThinQ با اندروید اوریو به همراه LG AI Pack عرضه خواهد شد و ال‌جی قول آپدیت سریع آن به اندروید پی را نیز داده است.

این گوشی در رنگ‌های مشکی، خاکستری پلاتینیومی، آبی مراکشی و قرمز تمشکی عرضه خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.