گزارش: اپل از آمار فروش آیفون X ناامید شده است

بر اساس جدیدترین گزارش فروش ارائه شده از سوی شرکت اپل، آیفون 10 نه تنها نتوانسته روند رکورد شکنی فروش محصولات این شرکت را ارتقا ببخشد، بلکه ضعیف‌ترین عملکرد را در بین تمام گوشی‌های آیفون از خود به جای گذاشته است.

0

اپل به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس این شرکت اقدام به معرفی مدلی جدید کرد که از لحاظ مختلف چه ظاهری و چه سخت افزاری نسبت به سایر گوشی‌های تولید شده توسط اپل متفاوت بود، با این حال به نظر می‌رسد برخلاف پیش‌بینی مدیران این شرکت، فروش آیفون X فوق‌العاده ضعیف بوده است.

تاکنون گزارش‌های زیادی در رابطه با فروش ضعیف آیفون 10 منتشر شده است، اما این بار شاهد آن هستیم که خود شرکت اپل نسبت به فروش آیفون X ناامید شده است و بر همین اساس سفارش قطعات این محصولات را از شرکت‌های جانبی به طرز چشمگیری کاهش داده است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در سه ماه دوم سال 2018 تنها سفارش تولید 8 میلیون نسخه از آیفون 10 ارسال شده باشد. علاوه بر این برآور می‌شود که فروش آیفون X در سه ماه نخست سال جاری از مرز 14 میلیون نسخه تجاوز نکرده باشد.

با این تفاسیر انتظار می‌رود تا نیمه سال 2018، مجموع کل فروش آیفون 10 به 62 میلیون دستگاه برسد که این رقم در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی که عدد 80 میلیون دستگاه را نشان می‌داد، بسیار کمتر است. منبع خبر مدعی است که شرکت اپل با درک صحیح از شرایط فعلی، برنامه‌ریزی کرده که در سال جاری لااقل سه آیفون جدید را به بازار عرضه کند که لااقل یک نسخه از آن‌ها دارای نمایشگری بزرگ‌تر از آیفون 10 فعلی می‌باشد.

علی‌رغم آنکه تمام کارشناسان علت کاهش شدید فروش آیفون X را قیمت بالای آن می‌دانند، بااین‌حال به نظر می‌رسد شرکت سازنده همچنان خواهان تولید گوشی‌هایی با برچسب قیمتی بیشتر از 1000 دلار می‌باشد و بر همین اساس بایستی منتظر ماند و دید که آیا این سیاست قیمت گزاری سرانجام می‌تواند موفقیت آمیز باشد یا در سال بعدی هم شاهد کاهش فروش محصولات اپل خواهیم بود.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.