گزارش: هواوی در حال توسعه یک سیستم‌عامل جایگزین برای اندروید است

با بالا گرفتن تنش میان شرکت‌های چینی و دولت دونالد ترامپ، گزارش‌هایی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد شرکت هواوی کار توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به جای اندروید را آغاز کرده تا در صورت تحریم شدن توسط ایالات‌متحده، برگ برنده‌ای در این بازار داشته باشد.

0

هواوی در چند سال اخیر به موفقیت‌های چشمگیری در بازار گوشی‌های هوشمند دست یافته و در دور از ذهن نیست که همین روزهاست در خبری تبدیل شدن این غول چینی به دومین تولید کننده بزرگ گوشی در جهان را اعلام کنیم. البته سیاست مغرضانه دولت ایالات‌متحده بر ضد شرکت‌های چینی زنگ خطر را برای هواوی به صدا درآورده تا جایی که این شرکت کار توسعه سیستم‌عامل جایگزین برای اندروید را آغاز کرده است.

همان‌طور که میدانید، هواوی جزو معدود کمپانی‌های تولید کننده گوشی همراه در جهان است که از تراشه‌های اختصاصی خود در محصولاتش استفاده می‌کند و همین امر باعث کاهش تبعات احتمالی تحریم از سوی ایالات متحده می‌شود. البته فارغ از بحث سخت افزاری، گوشی‌های هوشمند هواوی همگی از پلتفرم اندروید قدرت گرفته‌اند و از آنجا که چندی پیش شرکت ZTE، دیگر غول گوشی سازی چینی با تحریم از سوی گوگل روبه‌رو گردید، هوای با حرکتی پیش‌دستانه کار توسعه سیستم‌عامل جایگزین برای اندروید را آغاز کرده است.

به‌جز هواوی، دیگر گوشی سازهای بزرگ نیز تقریباً همه یک سیستم‌عامل جایگزین برای اندروید طراحی کرده‌اند، چراکه سیاست ایالات‌متحده هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست. به عنوان مثال سامسونگ سال‌هاست که بر روی توسعه سیستم عامل تایزن کار می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که هواوی از سال 2012 مشغول کار بر روی سیستم عامل اختصاصی خود است، با این حال در این راه با موانع بزرگی همچون کمبود اپلیکیشن های شخص ثالث روبه‌رو است و سخت می‌توان تصور کرد که به این زوی ها بتواند در برابر محبوب‌ترین پلتفرم موبایلی جهان (اندروید) حرفی برای گفتن داشته باشد.

ایالات‌متحده و چین چند وقتی است که جنگ تجاری برعلیه یک دیگر را کلید زده‌اند که علاوه بر ایجاد تعرفه‌های سنگین برای محصولات کشور رقیب، پیش‌بینی می‌شود ترکش‌های آن به شرکت‌هایی مانند هواوی و ZTE هم این‌گونه برخورد کند.

منبع androidheadlines
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.