استقبال و فروش آیفون 10 اپل چگونه بوده است؟

آیفون 10 را می‌توان پیشرفته‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین گوشی ساخت اپل دانست که به نظر می‌رسد فروش خوبی را در بازار تجربه نکرده است.

1

تقریباً 6 ماه از زمان فروش آیفون 10 می‌گذرد، اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد و شرکت سازنده پیش‌بینی کرده بود، نتوانسته فروش خوبی را در بازار تجربه کند.

آیفون 10 دارای ویژگی‌هایی از جمله نمایشگر کم حاشیه، پردازنده قدرتمند و دوربین دوگانه است، اما به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها مؤید ثبت رکورد فروش جدیدی میان محصولات اپل نشده است؛ بلکه فروش این محصول نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس کمتر است. برآورد می‌شود که در بهار سال 2018 آیفون 8 حدود 23 و آیفون 8 پلاس 21 درصد از کل گوشی‌های شرکت اپل را تشکیل داده‌اند.

بر این اساس در شش ماه گذشته آیفون‌های قدیمی تقریباً 40 درصد سبد فروش گوشی‌های هوشمند اپل را تشکیل داده‌اند که به مراتب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. برآورد می‌شود که تنها 16 درصد از کل گوشی‌های فروخته شده برند اپل در سه ماه نخست سال جاری را آیفون 10 تشکیل داده است و این در حالی است که این رقم در سه ماه پیش از آن نیز تنها 20 درصد بوده است؛ البته آمار فروش آیفون 10 در ماه گذشته نیز به مراتب پایین‌تر از 16 درصد بوده است.

فروش آیفون ایکس

جاش لوئیتس، موسس بنیاد CIRP، بر این عقیده است که آمار فروش آیفون 10 در سه ماه اخیر نشان می‌دهد که تقاضا در آینده برای خرید این محصول همچنان کمتر میشود و شرکت سازنده سعی می‌کند با کاهش قیمت، مانع تحقق این موضوع شود.

فروش آیفون 10 اپل به مراتب ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها

شاید جالب باشد که بدانید پرچم‌داران سال گذشته اپل (آیفون 7) در سه ماه نخست سال 2017 حدود 68 درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند این شرکت را تشکیل دادند و این یعنی آنکه آیفون 10 ضعیف‌ترین عملکرد را در بین تمام مدل‌های آیفون از خود به نمایش گذاشته است. برای پی بردن به عمق موضوع بایستی بدانید که فروش آیفون 10 در بهترین زمان، کمتر از سری آیفون 7 بوده است.

با وجود آنکه در حال حاضر 8 مدل از انواع گوشی‌های آیفون قابل دسترس است، با این حال به نظر می‌رسد کاربران همچنان به مدل‌های قدیمی که زیر 1000 دلار قیمت دارند علاقه‌مند هستند و همین امر باعث کاهش فروش آیفون 10 گردیده است

به‌هرحال همان‌طور که در جداول فوق نیز مشاهده می‌شود، آیفون 6S و 6S Plus هم در مدت مذکور 13 درصد از کل فروش شرکت اپل را تشکیل داده‌اند. به‌هرحال شاید تنها راه ساکنین کوپرتینو برای برون رفت از این اوضاع در سال 2018، معرفی مدل‌هایی از آیفون 10 باشد که با برچسب قیمتی زیر 999 دلار به بازار عرضه شوند.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بیژ می‌گوید

    فروش 7 و 7S مجموعا حدود ۶۷ درصد در سال ۲۰۱۷ بوده. در سال ۲۰۱۸ مدل های جدید ایفون به سه گوشی افزایش یافته، پس هر مدل انتظار میره که کمتر فروش بره، نباید انتظار داشت همه مدل های جدید به اندازه قبل فروش بره وقتی گزینه خرید مدل های جدید در یک بازه زمانی بیشتر شده. فروش 8 و 8S و X روی هم ۶۰ درصد بوده که نزدیک به ۶۷ درصد سال ۲۰۱۷ هست. اپل میتونست مثل سامسونگ یک فاصله ۶ ماهه برای عرضه مدل X انجام بده. چون مدل X عملا در یک کلاس دیگه طراحی شده. (مثل مدل نوت در سامسونگ)