اپل یک مدیر سابق سامسونگ و مایکروسافت را در کره‌جنوبی برای بهبود فروش به استخدام درآورد

نقل و انتقال مدیران غول‌های بزرگ در حوزه فناوری میان شرکت‌های مختلف امری عادی محسوب می‌شود و این بار نیز اپل یکی از مدیران ارشد شرکت سامسونگ را به امید متوقف ساختن روند کاهش فروش گوشی آیفون در کره جنوبی استخدام کرده است.

0

بر کسی پوشیده نیست که فروش گوشی‌های شرکت اپل روزبه‌روز در حال کاهش است. هرچند در نیم فصل گذشته اپل بیش از نصف سود این بازار را تصاحب کرده اما با این حال ساکنین کوپرتینو به طور محسوسی خطر از دست دادن بازارهای پتانسیل بالا را حس کرده‌اند. شاید هم همین احساس خطر اپل را مجاب کرده که یک مدیر سابق سامسونگ و مایکروسافت را در کره جنوبی استخدام کند.

طبق گزارش بلومبرگ، Brandon Yoon، مدیر سابق سامسونگ و مایکروسافت به تازگی به سرپرستی تیم فروش و بازاریابی شرکت اپل در کره جنوبی منصوب شده و این خبر به طور رسمی از طریق صفحه او در LinkedIn تائید شده است. وی پیش از این سه سال در به عنوان معاون نظارت بر استراتژی دیجیتالی سامسونگ انجام وظیفه کرده و چهار سال پیش از آن نیز  به عنوان مدیر اجرایی در تیم Corp مایکروسافت فعالیت داشته است.

کمی عجیب به نظر می‌رسد که اپل یکی از مدیران بلند پایه سامسونگ در بازاری که شرکت کره‌ای بر روی آن تسلط کامل دارد انتخاب کرده است، با این حال مشخصات ذکر شده در صفحه شخصی Brandon Yoon این انتصاب را تائید می‌کند. محصولات شرکت اپل در کره جنوبی فروش خوبی دارند، با این حال اگر به خاطر داشته باشید دفتر این شرکت در سئول درست چند روز قبل از عرضه آیفون 10 مورد حمله عده‌ای ناشناس قرار گرفت، از این‌رو اپل فردی بومی را در این دفتر به کار گرفته تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

اپل مدعی است که 25 درصد بازار گوشی کره را در اختیار دارد که با قبول این مطلب، هنوز 55 درصد از سهم سامسونگ کمتر است. البته این شرکت در چند وقت اخیر توجه زیادی به بازار کره نشان داده و بر همین اساس هم اوایل سال میلادی اولین خرده فروشی رسمی اپل در کره جنوبی و در سئول افتتاح گردید.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.