ال‌جی شکست خورد! / اپل به خرید OLEDهای گران‌قیمت سامسونگ ادامه می‌دهد

استفاده از پنل‌های OLED گران‌قیمت شرکت سامسونگ تبدیل به یک معضل بزرگ برای شرکت اپل شده است. شرکت‌های دیگری مانند ال‌جی از عهده انجام این کار برنیامدند و اپل دوباره دست به دامن سامسونگ شده تا دوباره شاهد داستان خرید OLED سامسونگ توسط اپل باشیم. با فارنت همراه باشید…

0

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در جهان در زمینه تولید انبوه پنل‌های OLED برای پاسخگویی به نیازهای اپل فعالیت ندارند. یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است و اگر گزارشات وال استریت ژورنال صحیح باشد، انتظار می‌رود که خرید OLED سامسونگ توسط اپل ادامه داشته و اپل به روند تهیه پنل‌های مورد نیاز خود از این شرکت کره‌ای ادامه دهد.

با در نظر گرفتن رابطه نه چندان محکم اپل و سامسونگ، شایعات سال گذشته مبنی بر سرمایه‌گذاری اپل در سایر شرکت‌های تولیدکننده پنل OLED مانند ال‌جی جهت کاهش وابستگی به سامسونگ را نمی‌توان غافل‌گیرکننده دانست. در واقع اوایل سال جاری بود شایعات حاکی از آن بود که آیفون‌های سال 2018 از پنل‌های OLED ال‌جی استفاده خواهند کرد.

هر چند گزارشی که اخیرا به دست رسیده است نشان می‌دهد که ال‌جی برای تامین حجم لازم از پنل‌های OLED به مشکل برخورده است و این قضیه بدان معنی است که احتمالا اپل باز هم باید روی سامسونگ به عنوان تامین‌کننده اصلی پنل‌های خود حساب کند و شاهد تکرار داستان خرید OLED سامسونگ توسط اپل آن هم به قیمت مورد نظر سامسونگ باشیم!

آیفون‌های بالاتر از هزار دلار با تکرار داستان خرید OLED سامسونگ توسط اپل

متاسفانه اگر واضح‌تر به مسئله نگاه کنیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که شایعات عرضه آیفون‌های 2018 با قیمتی بیش از هزار دلار می‌تواند حقیقت داشته باشد. دلیل موضوع این است که سامسونگ بابت هر پنل 97 دلار دریافت می‌کند و با در نظر گرفتن اینکه اپل نمی‌تواند روی شرکت دیگری برای تامین پنل‌های خود حساب کند، در نتیجه باید قیمت درخواستی سامسونگ برای پنل‌های مورد نیاز را پرداخت کرده و قیمت آیفون‌های جدید را بالاتر ببرد.

گفته می‌شود که یکی از تحلیلگران KGI Securities به نام مینگ‌چی کو ادعا می‌کند، اپل می‌تواند با عرضه یک نسخه ارزان‌تر 550 دلاری از آیفون با پنل LCD یک حق انتخاب برای مشتریانی قائل باشد که برای استفاده از پنل‌های OLED اصرار زیادی ندارند. نظر شما درباره این مورد چیست؟ آیا خرید OLED سامسونگ توسط اپل واقعا بر روی قیمت و البته تصمیم شما اثر گذار است؟

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.