Google Allo متوقف شد / گوگل Chat را در اندروید برای رقابت با iMessage اپل عرضه خواهد کرد

لطفا نگوئید تکراری است چون قبول داریم! بله! خبر اینکه گوگل در حال کار بر روی یک پلتفرم پیام‌رسان جدیدی است چیز تازه‌ای نیست! اما در هر صورت گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل در حال کار بر روی یک پلتفرم پیام‌رسان جدید با نام Chat است.

0

درست است که خبر را ناامید‌کننده شروع کردیم اما آن‌طور که وب‌سایت ورج گزارش کرده پلتفرم Chat گوگل که بر پایه پروتکل RCS بنا شده یک پلتفرم پیام‌رسان یونیورسال خواهد بود که جایگزین پیام‌رسان‌های مبتنی بر پیام کوتاه یا همان SMS خواهد شد و از ویژگی‌هایی شبیه به iMessage اپل (منهای رمزگذاری پایان به پایان متاسفانه!) برخوردار خواهد بود.

این یعنی گوگل به جای اینکه هزینه یک اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر (احتمالا با عمر کوتاه!) کند می‌خواهد یک پلتفرم یونیورسال مبتنی بر پروتکل RCS راه‌اندازی کند که چند سالی است پشتیبانی از آن را آغاز کرده است. اواخر سال 2018 میلادی گوگل اعلام کرد که 43 طرف قرارداد جدید به پروتکل RCS پیوسته‌اند که شامل سازندگان دستگاه‌ها و اپراتورها می‌شوند اما در حال حاضر لیست آپدیت شده موجود 55 اپراتور، 11 تولیدکننده تجهیزات (OEM)  و دو تولیدکننده سیستم‌عامل شامل مایکروسافت و گوگل را نشان می‌دهد. (هنوز بدون حضور اپل!)

پلتفرم Chat گوگل بر بستر پروتکل RCS

پلتفرم Chat گوگل در اپ پیش‌فرض Android Messages سیستم‌عامل اندروید حاضر خواهد بود (و احتمالا برای همسان‌سازی بر روی سایر دستگاه‌های فاقد سیم‌کارت نیاز به انجام کارهایی مانند خواندن کدهای QR خواهد بود.) و مانند iMessage اپل به جای استفاده از بستر پیامک از دیتای موجود بر روی گوشی برای ارسال پیام بهره خواهد برد.

ساده‌تر بگوئیم هنکامی که کاربر با استفاده از اپلیکیشن پیامک مبتنی بر پلتفرم Chat گوگل اقدام به ارسال پیام می‌کنند اگر کاربر مقصد دارای اپلیکیشنی با پشتیبانی از RCS باشد می‌تواند به طور خودکار نسخه غنی‌تری از پیام را که می‌تواند شامل تصویر، لینک و .. باشد را دریافت کند و در غیر این صورت متن پیام ارسال شده را در قالب همان پیامک دریافت خواهد کرد.

چه بر سر Google Allo خواهد آمد؟

اما آنچه که بر سر Allo خواهد آمد چیزی است که Anil Subharwal یکی از مدیران گوگل اعلام کرده و گفته است که کار بر روی آن متوقف شده است و به نظر می‌رسد هیچ آینده واضحی نمی‌توان برای ان متصور بود و تیمی که بر روی ان کار می‌کرد بر روی پروژه جدید گوگل متمرکز شده‌اند. اما در عین حال خوشبختانه اپلیکیشن تماس ویدئویی Duo همچنان برقرار است و اپلیکیشن Hangouts نیز بر روی اضافه کردن ویژگی‌های تجاری جدید تمرکز خواهد داشت.

گوگل چند سال گذشته را به پشتیبانی از گسترش پروتکل RCS اختصاص داده است و حالا برنامه دارد که پلتفرم Chat خود را در 12 تا 18 ماه آینده عرضه کند که بدیهی است نیاز به پشتیبانی اپراتورها دارد که روند آن سرعت پائینی دارد. باید دید این بار پلتفرم Chat گوگل چه سرنوشتی خواهد داشت.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.