موتورولا خانواده گوشی‌های اقتصادی Moto E5 را رونمایی کرد

موتورولا سرانجام از سه گوشی جدید در گوشی‌های مقرون بصرفه سری E خود با عنوان سری Moto E5 رونمایی کرد که در بسیاری از جهات به سه گوشی سری جی 6 این شرکت که به طور همزمان رونمایی شده‌اند نزدیک است.

0

هر سه گوشی Moto E5 موتورولا در ماه‌های آینده با اندروید 8 اوریو عرضه خواهند شد و حتی در مقرون‌بصرفه‌ترین مدل با حسگر اثر انگشت پنهان شده در زیر لوگو موتورولا و پوشش ضدآب همراه خواهد بود. دوربین سلفی هر سه مدل از فلش LED برخوردار است و تصاویر ثبت شده می‌توانند با بالاترین کیفیت در سرویس گوگل فوتوز به صورت رایگان ذخیره شوند.

اما حتی می‌توان به این سری گوشی در ظاهر میان‌رده حتی بیشتر از برخی اعضای جدیدی سری G6 موتورولا امیدوار بود مثلا اولین عضو خانواده سری E5 یعنی گوشی Moto E5 Plus صرفنظر از قیمت پائین‌تر حتی گوشی بهتری نسبت به موتو جی 6 پلی به نظر می‌رسد. خب حالا اجازه بدهید سراغ معرفی گوشی‌های جدیدی سری Moto E5 برویم.

گوشی هوشمند Moto E5 Plus

گوشی هوشمند Moto E5 Plus  از یک باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی به همراه یک شارژر توربوپاور 15 واتی برخوردار است که می‌تواند با تنها 15 دقیقه شارژ گوشی، 6 ساعت انرژی مورد نیاز آن را  تامین کند. اگر چه باتری با این ظرفیت هزینۀ‌های خودش را هم دارد و وزن گوشی را تا 200 گرم بالا برده است.

گوشی هوشمند Moto E5 Plus

صفحه‌نمایش گوشی هوشمند Moto E5 Plus بزرگتر از تمام گوشی‌های سری E عرضه شده موتورولا تا به امروز است و موتورولا از یک صفحه‌نمایش 6 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل در ان بهره برده است. گوشی هوشمند Moto E5 Plus  از پردازنده اسنپ‌دراگون 425 (در واقع بهتر از پردازنده موتو جی 6 پلی)، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در کنار درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی برخوردار است که می‌تواند تا 128 گیگابایت دیگر به حافظه آن اضافه کند.

دوربین اصلی گوشی هوشمند Moto E5 Plus از یک سنسور 12 مگاپیکسلی )با اندازه پیکسل 1.25 µm) و گشادگی دریاچه دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار مجهز است و در عین حال می‌تواند در هنگام فیلمبرداری تصاویری با کیفیت 1080p  با نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی )با اندازه پیکسل 1.12 µm) و گشادگی دریاچه دیافراگم f/2.2  و فلش LED از دیگر مشخصات بخش دوربین این گوشی هوشمند است که کاملا برای یک گوشی میان‌رده منطقی به حساب می‌آید و نمی‌توان چندان انتظار حرفه‌ای از آن داشت.

اگر چه به طرز ناامید‌کننده‌ای همچنان شاهد حضور درگاه میکرو یواس‌بی در این گوشی هوشمند هستیم اما خوشبختانه همچنان موتورولا جک 3.5 میلی‌متری صدا را در آن حفظ کرده و متاسفانه NFC را در ان نادیده گرفته است. گوشی هوشمند Moto E5 Plus موتورولا با قیمت 170 دلار از چند ماه دیگر در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

گوشی هوشمند Moto E5

موتورولا ترجیح داده در گوشی هوشمندMoto E5  ظرفیت باتری را تا همان 4 هزار میلی‌آمپرساعت پائین نگه‌دارد و از یک شارژر 10 واتی برای شارژ باتری آن بهره ببرد. این گوشی هوشمند از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی 720p+ که همچنان اندازه مناسبی به نظر می‌رسد، پردازنده اسنپ‌دراگون 425 ، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در کنار درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی بهره می‌برد.

گوشی هوشمند Moto E5

دوربین گوشی هوشمندMoto E5  از یک سنسور 13 مگاپیکسلی در دوربین اصلی خود در قاب پشتی بهره می‌برد که به اندازه پیکسل 1.12 µm و گشادگی دریاچه دیافراگم f/2.0 تجهیز شده و می‌تواند در هنگام فیلمبرداری تصاویری با کیفیت 1080p را ثبت نماید. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از یک سنسور 5 مگاپیکسلی به همراه فلش LED بهره می‌برد.

گوشی هوشمندMoto E5  با قیمت 150 یورو به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد که قیمتی نزدیک به مدل پلاس است و باید دید تفاوت‌های موجود ارزش این میزان تفاوت کم را دارد یا خیر!

گوشی هوشمند Moto E5 Play

سرانجام نوبت به گوشی هوشمند  Moto E5 Playمی‌رسد که برای کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمند جمع‌و‌جو یا کامپکت با قیمت مقرون‌بصرفه می‌گردند گوشی مناسبی خواهد بود.

گوشی هوشمند  Moto E5 Play تقریبا از همان مشخصات پایه سری E که شامل اسنپ‌دراگون 425/427، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است بهره می‌برد اما با یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی روبرو هستیم که روزگاری این اندازه با این تعبیر یاد می‌شد که به راحتی در جیب جا می‌شود!

گوشی هوشمند Moto E5 Play

صفحه‌نمایش 5.2 اینچی گوشی هوشمند  Moto E5 Play از نسبت ابعاد 16:9 و رزولوشن 720p برخوردار است و باتری 2800 میلی‌آمپری آن اگرچه در مقایسه با دیگر اعضای خانواده E5 پائین‌تر به نظر می‌رسد اما برای گوشی با این ابعاد همچنان بسیار مناسب است و می‌توانید به همان شارژر 10 واتی برای شارژ آن در جعبه گوشی دسترسی پیدا کنید.

دوربین اصلی گوشی هوشمند  Moto E5 Play از یک سنسور 8 مگاپیکسلی که به اندازه پیکسل 1.12 µm و گشادگی دریاچه دیافراگم f/2.0 تجهیز شده، برخوردار است و می‌تواند در هنگام فیلمبرداری تصاویری با کیفیت 1080p را ثبت نماید. دوربین سلفی با سنسور 5 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED نیز از دیگر مشخصات بخش دوربین گوشی هوشمند  Moto E5 Play است.

اما خبر بد اینکه ظاهرا موتورولا قصد دارید گوشی هوشمند  Moto E5 Play را تنها در بازار آمریکای شمالی به فروش برساند و فعلا خبری از عرضه آن در سایر بازارهای جهانی نخواهد بود. قیمت عرضه این گوشی نیز همچنان نامشخص باقی مانده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.