موتورولا گوشی‌های موتو جی 6، جی 6 پلاس و جی 6 پلی را معرفی کرد

شرکت موتورولا به تازگی از سه مدل میان‌رده جدید از خانواده گوشی‌های موتو جی رونمایی کرده است. هر کدام از این سه مدل موتو جی 6، جی 6 پلاس و جی 6 پلی دارای نقاط قوت خود هستند اما شباهت‌های بسیاری هم با یکدیگر دارند. با فارنت همراه باشید…

0

هر سه مدل موتو جی 6، جی 6 پلاس و جی 6 پلی با نسخه پایه اندروید 8 اوریو عرضه می‌شوند و دارای صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 18:9 هستند که اسکنر اثر انگشت در زیر آن تعبیه شده است اما تفاوت بین این مدل‌های جدید سری جی موتورولا در دوربین‌های به کار گرفته شده در آن‌ها است.

تمامی این مدل‌های تازه معرفی‌شده از وجود یک فلش LED برای دوربین سلفی بهره می‌گیرند و فضای با کیفیت و رایگانی روی گوگل فوتوز برای ذخیره ویدیو و تصویر دریافت خواهند کرد. اعضای خانواده موتو جی 6 از هفته اول ماه می یعنی حدود ده روز دیگر در سراسر جهان عرضه می‌شوند. البته در کشور برزیل بلافاصله و در مکزیک از هفته آینده می‌توانید این مدل‌های جذاب را خریداری نمایید.

مدل‌های جی 6 و جی 6 پلی در اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی و شرق آسیا روانه بازار خواهند شد و مدل جی 6 پلاس در آمریکای شمالی منتشر نمی‌شود اما در سایر نقاط دنیا قابل دسترسی است. این دقیقا همان رویه‌ای است که موتورولا برای سری جدید Moto E5 خود در نظر گرفته است. در ادامه به صورت خلاصه ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام از این چند مدل جدید را تشریح می‌کنیم.

گوشی هوشمند موتو جی 6 پلاس

در بین هر سه این مدل‌ها، گوشی موتو جی 6 پلاس دارای بهترین قابلیت‌ها و امکانات است. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، پنل 5.9 اینچی IPS با رزولوشن 1080p پلاس و نسبت تصویر مناسب 18:9 می‌تواند جالب توجه باشد. همچنین چیپست قدرتمندتر اسنپ‌دراگون 630 آن در ترکیب با رم‌های 4 یا 6 گیگابایتی می‌تواند موتو جی 6 پلاس را به بهترین انتخاب برای طرفداران تبدیل کند.

موتو جی 6 پلاس

دوربین موتو جی 6 پلاس هم حکایت از برتری بی‌چون و چرای موتو جی 6 پلاس در بین سایر اعضای خانواده موتو جی 6 دارد. یک دوربین دوگانه دارای سنسورهای 12 و 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرومتری خود گویای قضیه است.

دوربین این گوشی از ویژگی اتوفوکوس دوئل پیکسل و قابلیت فیلمبرداری 4K هم بهره می‌برد. روی صفحه جلویی گوشی یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری فول‌اچ‌دی تعبیه شده است که می‌توانید از فیلترهای صورت موجود روی آن هم استفاده کنید. موتو جی 6 پلاس مدلی با ضخامت کمتر از موتو جی 6 است اما باتری آن از نوع 3200 میلی‌آمپری بوده و در مقایسه با باتری 3000 میلی‌آمپری موتو جی 6 عملکرد بهتری دارد.

یک شارژر توربوپاور 15 واتی هم در کنار یک کاپل USB-C درون جعبه گوشی قرار دارد. در مدل پلاس براساس نیاز خود می‌توانید نسخه‌ای تا سقف 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی تهیه کنید که البته با وجود درگاه میکرو اس‌دی نیازی به نگرانی در این مورد نخواهید داشت. قیمت گوشی هوشمند موتو جی 6 پلاس 300 یورو است.

گوشی هوشمند موتو جی 6

همانند دو مدل دیگر، موتو جی 6 موتورولا هم دارای خاصیت ضدآب بودن P2i است و با ریختن ناگهانی مایعات روی دیوایس‌های دارای این گواهینامه نیازی نیست نگران سوختن آن باشید.

موتو جی 6 موتورولا از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با پنل IPS دارای رزولوشن 1080pپلاس بهره می‌برد و توان پردازشی خود را از یک چیپست اسنپ‌دراگون 450 و حافظه رم 3 یا 4 گیگابایتی می‌گیرد. حضور درگاه میکرواس‌دی و حافظه 32 یا 64 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتو جی 6 موتورولا

دوربین دوگانه 12 و 5 مگاپیکسلی موتو جی 6 موتورولا دارای یک لنز f/1.8 است که بدون استفاده از ویژگی‌های دوئل پیکسل و فیلمبرداری 4K هم می‌تواند کیفیت لازم را ارائه کند. البته دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی دست‌نخورده همانند مدل پلاس در موتو جی 6 موتورولا باقی مانده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، موتو جی 6 موتورولا دارای یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری و یک شارژر توروبوپاور 15 واتی است و با وجود اینکه هر دو مدل دیگر از قابلیت اسپیکر با صدای بلند در جلوی گوشی بهره‌مند هستند، موتو جی 6 موتورولا تنها مدل دارای لایسنس صوت دالبی است. هم در موتو جی 6 و هم جی 6 پلاس از شیشه‌های گوریلا گلس 3 در جلو و پشت استفاده شده است. قیمت مموتو جی 6 موتورولا 250 یورو است.

گوشی هوشمند موتو جی 6 پلی

مدل موتو جی 6 پلی تماما در مورد داشتن یک گوشی بسیار بهینه در زمینه استفاده از باتری است. باتری 4 هزار میلی‌آمپری آن شرکت موتورولا را وادار کرده تا بگوید تنها با یک بار شارژ کردن این گوشی، می‌توانید 36 ساعت از آن استفاده کنید.

شارژر توربوپاور مدل‌های گران‌تر هم در جعبه موتو جی 6 پلی وجود دارد. چیپست اسنپ‌دراگون 430 آن قدرت زیادی ندارد و البته صفحه‌نمایش 5.7 اینچی LCD و رزولوشن 720p آن هم چنین انتظاری از این گوشی ایجاد نمی‌کند.

تنها نسخه موجود از این مدل دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به همراه قابلیت پشتیبانی از کارت میکرواس‌دی است. دوربین پشتی این گوشی 13 مگاپیکسل بوده و قادر به ضبط ویدیو با کیفیت فول‌اچ‌دی نرخ فریم ریت 30fps است.

هر چند دوربین 8 مگاپیکسلی دیگر اعضای خانواده موتو جی 6 هم در مدل جی 6 پلی تکرار شده است. توجه کنید که تنها نسخه آمریکای شمالی این گوشی از گواهینامه P2i ضدآب بهره می‌برد. موتو جی 6 پلی برای شما در حدود 200 یورو آب می‌خورد. نظر شما در مورد مدل‌های مختلف خانواده موتو جی 6 چیست؟

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.