چگونه بدانیم اطلاعات اکانت فیس‌بوک ما به کمبریج آنالیتیکا درز کرده است؟

همان‌طور که می‌دانید مشخص شده اطلاعات اکانت میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک بدون اجازه در اختیار یک شرکت تحلیل داده قرار گرفته است. اما آیا شما هم شامل این کاربران بوده‌اید؟

0

ماه گذشته فیس‌بوک طی یک رسوایی اعتراف کرد که چند سال پیش اطلاعات میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی شامل اطلاعات کاربری، دوستان و علایق آن‌ها بدون اجازه و از طریق یک اپلیکیشن به نام This Is Your Digital Life در اختیار موسسه کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته است.

درز اطلاعات به کمبریج آنالیتیکا

پس از بالاگرفتن ماجرا و هجوم کاربران برای حذف اکانت‌های فیس‌بوک حالا این شرکت جهت شفاف‌سازی تصمیم گرفته تا مشخص کند اطلاعات کدام کاربران درز کرده است. اگر اخیرا از اپلیکیشن یا وبسایت فیس‌بوک استفاده کرده باشید احتمالاً با پیام بالا مواجه شده‌اید. پیام سمت چپ در واقع تعهدی توسط فیس‌بوک برای اطمینان کاربران از تمهیدات حریم شخصی جدید این شرکت است.

اما اگر با پیام سمت راست مواجه شده باشید که خبر از حذف اپلیکیشن This is your digital life می‌دهد شما هم جز کاربران مذکور بوده‌اید. سپس با لمس دکمه آبی رنگ می‌توانید ببینید دقیقاً چه اطلاعاتی از شما درز کرده است. فیس‌بوک همچنین اپلیکیشن‌های مشابهی مثل CubeYou را نیز که به جمع اطلاعات کاربران مشغول بوده حذف کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رسوایی اخیر و حواشی پیرامون آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.