آدیداس موفق شده یک میلیون جفت کفش ساخته شده از زباله‌های بازیافتی اقیانوس را بفروشد

زباله‌های اقیانوسی یکی از بزرگ‌ترین معضلات موجود در زمینه نگهداری از محیط زیست جهان امروزی به حساب می‌آید. تنها گزارش میزان آلودگی اقیانوس‌ها کافی نیست و باید همانند شرکت‌هایی مثل آدیداس عظم خود را برای پاکسازی کره زمین جزم کنیم. با فارنت همراه شوید…

0

گفته شده که آشغال یک فرد، گنج فردی دیگری است. شرکت بزرگ آدیداس شدیدا با چنین گفته‌ای موافق است و به تازگی اطلاع داده که در سال 2017 بیش از یک میلیون جفت کفش ساخته شده از پلاستیک‌های بازیافتی ته اقیانوس به فروش رسانده است. چند سال پیش آدیداس با شرکتی به اسم Parley برای جمع کردن پلاستیک‌های ته اقیانوس‌ها به توافق رسید. نقشه کار ساده بود: جمع کردن زباله‌های پلاستیکی ته اقیانوس، تبدیل آن‌ها به رشته‌های پلاستیکی و ساخت کفش از این رشته‌ها.

بازاری که با یک جفت کفش Adidas x Parley آغاز شد، به یکی از بخش‌های اصلی فروشگاه‌های عظیم آدیداس تبدیل شده است. امروزه می‌توانید به یکی از این فروشگاه‌ها رفته و با صدها نوع وسیله ساخته شده دیگر از این رشته‌های پلاستیکی روبه‌رو شوید که تنوع بسیار بیشتری از چند جفت کفش دارند. آدیداس حالا با پیشنهادهای مختلف خود از لباس و هودی گرفته تا مچ‌بندهای رنگارنگ می‌تواند هر فردی را مجذوب محصولات خود کند. محصولاتی که از پلاستیک‌های بی‌مصرف ته اقیانوس ساخته شده‌اند.

بدیهی است که اعتماد و تعهد آدیداس به شرکت Parley هم در زمینه فروش و هم پاکسازی محیط جواب داده است. برای ساخت یک جفت کفش تنها به 11 عدد بطری پلاستیکی آب خالی نیاز دارید. این مقدار را در یک میلیون جفت کفش ساخته شده در سال گذشته ضرب کنید و پی می‌برید که حجم عظیمی از زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها پاکسازی شده‌اند.

البته آدیداس تنها کمپانی فعال در این حوزه نیست. شرکت Parley با شرکت‌های بزرگ دیگری نیز قرارداد همکاری دارد. دو شرکت جی-استار را و استلا مک‌کارتنی هر دو در زمینه تولید لباس با پارلی قرارداد دارند. شرکت دیگری به اسم سُما از همین پلاستیک‌ها برای ساخت بطری‌های آب عایق‌بندی شده استفاده می‌کند. همچنین کمپانی کورونا براساس پیمانی که با پارلی بسته است، تا پایان سال 2020، پاکسازی بیش از 100 ساحل جهان را تضمین کرده است.

در نهایت امیدواریم که این کار، شروعی برای تشویق سایر شرکت‌ها به این کار باشد چون برای پاکسازی اقیانوس‌ها کار بسیار دشواری در پیش داریم. در واقع طی بیانیه‌ای که اخیرا منتشر شده است، حجم زباله‌های دریایی نسبتا به پیش‌بینی‌های انجام شده، 4 تا 16 برابر بوده است. رویارویی با چنین مشکل بزرگی به یک همبستگی جهانی نیاز دارد. نظر شما چیست؟

منبع GEEK.COM
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.