اپل در اندیشه آیفون‌هایی با صفحه‌نمایش خمیده و جسچرهای غیرلمسی

صفحه‌نمایش‌های خمیده در گوشی‌های هوشمند حضور پررنگی ندارند اما در این بین گفته می‌شود اپل سودای آیفون‌هایی با صفحه‌نمایش خمیده جسچرهای غیرلمسی را در سر می‌پروراند.

0

افرادی که از برنامه‌های اپل آگاه هستند خبر از عزم اپل برای تعبیه کردن صفحه‌نمایش‌ خمیده در گوشی‌های آیفونِ این شرکت دارند. به این ترتیب چه بسا در دو تا نهایتاً سه سال آینده شاهد گوشی یا گوشی‌های آیفون با صفحه‌نمایش خمیده باشیم.

خمیدگی صفحه‌نمایش‌هایی که از آن صحبت می‌کنیم از بالا به سمت پایین و در جهت داخل گوشی امتداد خواهد داشت و با لبه‌ خمیده‌ای که در دو طرف کناره گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با آن‌ها سروکار داریم فرق می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست اپل برای خمیده بودن صفحه‌نمایش آیفون چه برنامه‌ای در سر دارد و چه بسا این حالت خمیدگی را تنها به این دلیل انجام داده که به خمیدگی پرچمداران جدید سامسونگ شباهتی نداشته باشد.

ناگفته نماند که پنل OLED آیفون X نیز در قسمت پایین خمیده است اما چندان به چشم کاربر نمی‌آید و به احتمال زیاد این خمیدگی به این جهت در آیفون X لحاظ شده تا کناره پایین گوشی حاشیه کمتری داشته باشد.

در کنار این موارد گفته می‌شود که اپل قصد دارد جسچرهای غیرلمسی را نیز در آیفون‌های بعدی خود به خدمت بگیرد. چنین فناوری را به احتمال در گوشی‌‌های آیفون 2 سال بعد اپل شاهد خواهیم بود.

به لطف این جسچرهای غیرلمسی کاربر می‌تواند انگشت خود را بالای صفحه‌نمایش برای اجرای یک برنامه یا تعامل با گوشی حرکت دهد. ناگفته نماند که در این حالت باید انگشت کاربر فاصله بسیار کمی با صفحه‌نمایش گوشی داشته باشد چرا که فناوری‌ جسچرهای غیرلمسی در داخل صفحه‌نمایش گوشی تعبیه خواهد شد.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صفحه‌نمایش خمیده و جسچرهای غیرلمسی از مواردی هستند که در حال حاضر گفته می‌شود مهندسین اپل سخت‌ در حال تحقیق و بررسی آن‌ها هستند و چه بسا که این فناوری‌ها را هرگز در گوشی‌های آینده اپل شاهد نباشیم.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.