هواوی می‌گوید اتهامات امنیتی آمریکا به این شرکت واقعا حقیقت ندارد!

در چند وقت اخیر شاهد به راه افتادن هجمه‌هایی علیه شرکت‌های مخابراتی و فناوری چینی در خاک ایالت متحده به بهانه‌های امنیتی تائید نشده بوده‌ایم و نوک پیکان هم به سمت دو شرکت هواوی و ZTE نشانه رفته است.

0

هواوی که علاوه بر گوشی هوشمند تجهیزات مخابراتی و شبکه نیز تولید می‌کند، توسط دولت آمریکا در چند وقت اخیر مورد اتهامات امنیتی قرار گرفته است. در کنار خاک سفید CIA، FBI، NSA و اکنون کمیسیون ارتباطات فدرال بدون ارائه‌ دلایل واضح مرتب در حال ارسال پالس‌های منفی بر علیه این شرکت می‌باشند. این اتهامات تا جایی ادامه داشته که کمیسیون ارتباطات فدرال اکنون به دنبال ممنوعیت ورود محصولات این شرکت به خاک ایالات متحده است!

در همین حال امروز شرکت چینی در بیانه‌ای اعلام کرد که هیچ‌کدام از ادعاهای کمیسیون ارتباطات فدرال حقیقت نداشته و موارد مذکور هیچ‌گونه خطر امنیتی برای کاربران گوشی‌های هوشمند به همراه ندارد. مدیر عامل هواوی مدعی است تا به حال درخواستی از دولت چین برای جاسوسی علیه آمریکا دریافت نکرده است.

هنگامی که دولت انگلیس شرکت ما را از لحاظ امنیتی بررسی و ارزیابی کرد، سیاست‌های امنیتی ما را ساده و ابتدایی دانست. نتیجه گیری دولت انگلیس هم این بود که هواوی قابلیت و توان حمایت از عملیات جاسوسی سایبری را ندارد. اتهامات امنیتی کمیسیون ارتباطات فدرال پشتوانه اساسی نداشته و می‌تواند به طرح تجهیز روستاهای به شبکه اینترنت که توسط چند اپراتور در حال انجام است لطمه وارد کند. به درستی که نباید در مسائل مهم و تأثیر گزار بر اساس شبهات اقدامی انجام داد

هواوی مدعی است که در 30 سال اخیر توانسته عنوان مورد اعتماد ترین برند تولید کننده لوازم مخابراتی در 170 کشور را کسب کند و این شرکت در مسیر حرکتش با هیچ آژانس امنیتی و اطلاعاتی همکاری نداشته است؛ از این رو اتهامات امنیتی آمریکا هیچ پایه و اساسی ندارد.

البته بر کسی پوشیده نیست که برخی از اتهامات وارد شده به هواوی جنبه سیاسی کاری دارد. متمایز ساختن اقتصاد و سیاست از هم به این معنا نیست که آن‌ها کاملاً از همدیگر جدا می‌باشند، نسبت به همدیگر بی تفاوت‌اند، در یکدیگر اثر نمی‌گذارند و یا در ساختارهای  متعین یکسان یافت نمی‌شوند؛ بلکه بلعکس امروزه شاهد آن هستیم که میلیاردهای نه تنها به امور سیاسی ورود پیدا می‌کنند، بلکه از این طریق و اهرم فشار برای پیشبرد منافع اقتصادی هم استفاده می‌کنند.

البته شرکت هواوی پیش از این نیز در نمایشگاه MWC2018، خود را از اتهامات مذکور تبرئه کرده است، با این حال به نظر می‌رسد صاحبان لابی در ایالات متحده همچنان در پی اثبات دعاهای بدون مدرک خود هستند.

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.