مشکلات رایج بازی Far Cry 5 و راهکارهای احتمالی

اگر به دنبال یک تجربه دیوانه‌وار از سری بازی فار کرای هستید، نسخه پنجم این سری بهترین گزینه بوده و تاییدیه لازم را از مراجع بررسی بازی مختلف دریافت کرده است. نباید به هیچ‌وجه مشکلات فنی مانع تجربه شگفت‌انگیز شما از فار کرای 5 شود. با فارنت در رفع مشکلات این بازی همراه باشید…

172

بازی Far Cry 5 چند روز پیش به صورت رسمی عرضه شد و براساس نقدها و نظرات کاربران پی‌سی بازی، اگر بخواهیم به مشکلات بازی فار کرای 5 بپردازیم باید بگوئیم که بازی فارکرای 5 دارای مشکل فنی خاصی نیست. البته حتی اگر روی یک بازی بزرگ به صورت شبانه‌روزی و با وسواس بالا هم کار شود، باز مشکلات فنی جایگاه خود را حفظ کرده و کم و بیش خود را نمایان می‌کنند.

مشکلات بازی فار کرای 5

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که بازی Far Cry 5 روی پی‌سی آن‌ها اجرا نمی‌شود یا برخی دیگر از وجود باگ‌های مختلف خبر می‌دهند. حتی خود یوبی‌سافت هم بعضی از این گزارش‌ها را تایید کرده و به دنبال پیدا کردن راه حلی برای خلاص شدن از دست مشکلات به وجود آمده است. در ادامه به بررسی تعدادی از این مشکلات بازی فارکرای 5 خواهیم پرداخت:

عدم اجرای بازی فارکرای 5:

این مشکل چندان شایع نیست اما اگر با آن مواجه شدید، با استفاده از آیکون دارای قابلیت administrator بازی را اجرا نمایید. اگر همچنان باز نشد، بازی را در حالت windowed یا پنجره‌ای اجرا کنید و مطمئن شوید که جدیدترین درایور کارت گرافیک را نصب کرده‌اید؛ خصوصا کاربران کارت‌های AMD باید توجه ویژه‌ای به بروز بودن کارت گرافیک خود داشته باشند.

مشکل کنترلر در فارکرای 5:

تنظیمات اصلی کنترلر را در کلاینت استیم باز کرده و تمامی کنترلرها را غیرفعال کنید. از استیم خارج شده و بازی را از کلاینت یوپلی اجرا نمایید. اکنون دسته باید فعال شده باشد.

کرش کردن بازی در هنگام ماموریت “Victim of war”:

زمانی بازی کرش می‌کند که میان‌پرده این ماموریت را رد کنید. فقط این کات‌سین را تا پایان نگاه کنید و دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

ارور Bookworm-9F33D6D1 در حالت arcade:

در حالت آرکید بازی فار کرای 5 در صورتی که کارتی دانلود کنید، برخی اوقات با یک اشتباه و خرابی بازی مواجه می‌شوید. این باگ به خاطر تاخیر در بارگذاری بازی به وجود می‌آید و تا زمان ارائه یک پچ از سوی یوبی‌سافت، تنها می‌توانید بازی را مجددا اجرا کنید.

کرش کردن بازی به دلیل وجود مشکل در پروفایل بازیکن:

جدیدترین بروزرسانی استیم را نصب کنید. در صورتی که مشکل درست نشد، استیم را بسته و دوباره باز کنید.

عدم اتصال کلاینت یوپلی:

اینترنت خود را قطع کرده و مجددا متصل شوید. اطمینان پیدا کنید که انتی‌ویروس، فایروال یا دیگر نرم‌افزارهای امنیتی کلاینت یوپلی را بلاک نکرده باشند. یوپلی را در حالت administrator اجرا نمایید.

سیستم قادر به اجرای بازی با حداقل کیفیت نیست:

این مشکل بدان معنی نیست که سیستم شما برای اجرای این بازی کافی نیست. سعی کنید بازی را در حالت Compatibility و از طریق پوشه حاوی محتویات فار کرای 5 اجرا نمایید.

ارور Upc.exe br> بازی:

فایل بازی را در استیم بازبینی یا وریفای کنید. اگر با این کار مشکلتان رفع نشد، یوپلی را دوباره از سایت رسمی یوبی‌سافت نصب کنید اما بعد از اتمام نصب دوباره بازی را از طریق استیم اجرا کنید.

ارور فضای لازم برای نصب بازی:

در صورتی که فضای خالی کافی و حتی بیشتر از مقدار لازم (چون برخی اوقات فایل‌های بازی از حالت فشرده خارج شده و جای بیشتری را اشغال می‌کنند.) در درایو مورد نظر وجود نداشت، فضای مورد نیاز را در اختیار بازی قرار دهید.

کرش بازی روی پردازنده‌های Phenom:

گزارشات زیادی مبنی بر عدم پشتیبانی پردازنده‌های Phenom شرکت AMD از بازی فار کرای 5 وجود دارد اما هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. پس یا پردازنده خود را تغییر دهید یا برای ارائه یک بروزرسانی جدید صبر کنید.

مشکل فارکرای 5 با ReShade:

اگر از نرم‌افزار ReShade استفاده می‌کنید، ممکن است بازی کرش کند. هر چند که با استفاده از نسخه 3.0.6 این نرم‌افزار مشکلی پیش نخواهد آمد.

مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد تنها بخشی از اشکالات احتمالی و رایج بازی Far Cry 5 به حساب می‌آید و امکان دارد ارورهای بیشتر و ناشناخته‌ای به هنگام اجرای بازی مشاهده کنید. در صورتی وجود هر گونه مشکلی می‌توانید این مطلب از گیم‌نیوز را بخوایند و سوالات خود را پای مطلب حل مشکلات بازی فار کرای 5 در گیم نیوز مطرح کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

172 نظر برای این مطلب
  1. اریا می‌گوید

    نمیتونم دسته ی بازی رو فعال کنم باید چیکار کنم🥲

  2. lord jesus می‌گوید

    من وقتی وارد شاپ میشم مثلا اسلحه مشخرم یا تیر میخرم(مخصوصا تیر) بازی بدون هیچ اروری فورا کرش میکنه من حتی بازیرم دوباری نصب کردم ولی دوباره این اتفاق میوفته

  3. علی اسدی می‌گوید

    وارد بازی میشم میگه انتخاب کن نوع سختی بازی بعدش نمیاره

  4. مجهول می‌گوید

    بازی بدون مشکل برای من اجرا میشه ولی وقتی میخام دی ال سی هارو بازی کنم ارور یوپلی میده

  5. یوسف می‌گوید

    من نمیتونم بیشتر انتخاب کردن سختی یا آسانی بازی بیشتر جلو برم هر چی رو دکمه (easy,normal,hard) میزنم داخل بازی نمیره

  6. اشکان می‌گوید

    من وقتی میرسه به بخش لباس که مرحله اول هست از بازی بیرون میاد و هیچ خطای نمیده مشکل چیه؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سیستم و کارت گرافیکتون چیه؟

      1. مهرداد روزبهان می‌گوید

        سلام من بازی نصب کردم تو انتخاب درجه سختی بازی میمونه جلوتر نمیره