این‌ها اولین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با پردازنده‌های شش هسته‌ای اینتل هستند

اگر امروز پیگیر اخبار دنیای فناوری بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که شرکت اینتل به تازگی از پردازنده شش هسته‌ای نسل هشتی خود برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ رونمایی کرده است. در ادامه همراه ما باشید تا با اولین مدل‌هایی که با این غول پردازشی به بازار راهی خواهند شد آشنا شویم.

0

پردازنده‌های شش هسته‌ای اینتل که بر پایه لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه یافته دارای 12 رشته پردازشی می‌باشد که سرعت پردازش بازی را نسبت به نسل قبلی 41 درصد و سرعت رندر تصاویر 4K را به میزان 59 درصد افزایش می‌دهد. از آنجا این پردازنده‌ها قدرت سخت افزاری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند، اغلب در لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مدل‌های مناسب با کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اولین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با پردازنده‌های شش هسته‌ای اینتل

لپ‌تاپ مخصوص بازی Acer Nitro 5

لپ‌تاپ مخصوص بازی ACER NITRO 5

هرکجا نامی از لپ‌تاپ و پی‌سی‌های بازی است، ایسر با سری NITRO در آن قدرت نمایی می‌کند.  بر این اساس در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه مدل به روز شده لپ‌تاپ ACER NITRO 5 خواهیم بود که به پردازنده‌های شش هسته‌ای اینتل تجهیز شده است. این لپ‌تاپ در کنار پردازنده مذکور، دارای کارت گرافیک GTX 1050 Ti انویدیا،  یک درایو SSD تا 512 گیگابایت، 32 گیگابایت رم و درگاه‌هایی مانند  USB Type-C،  Ethernet و HDMI 2.0 است.از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ مخصوص بازی ACER NITRO 5 که با قیمت 749 از خرداد ماه به بازار عرضه خواهد شد، می‌توان به نمایشگر 15.6 اینچی فول اچ‌دی و مودم Gigabit WiFi / Ethernet اشاره کرد.  پردازنده‌های شش هسته‌ای اینتل

لپ‌تاپ مخصوص بازی GIGABYTE AERO 15 / 15X

لپ‌تاپ مخصوص بازی ACER NITRO 5

گیگابایت در نظر دارد مدل ارتقا یافته لپ‌تاپ AERO 15 که به تراشه Core i7 نسل هشتم اینتل تجهیز شده است را به زودی به بازار عرضه کند. این مدل نیز از نمایشگری کم حاشیه 16.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش 144 هرتز بهره می‌برد و به کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا تجهیز شده است. البته مدل دیگری از این لپ‌تاپ هم با نمایشگری با وضوح 4k (بدون نرخ رفرش 144 هرتز) و کارت گرافیک GTX 1070 انویدیا قابل سفارش است. پورت یو‌اس‌بی نوع سی و درگاه تاندربولت، دو اسلات M.2 PCIe برای حافظه‌های SSD, میزان 32 گیگابایت رم و صفحه‌کلید LED سایر مشخصات اصلی سخت‌افزاری لپ‌تاپ Aero 15 را تشکیل می‌دهد. گیگابایت مدعی است باتری حاضر در این لپ‌تاپ قادر است تا مدت ۱۰ ساعت شارژ نگه دارد. پردازنده‌های شش هسته‌ای اینتل

لپ‌تاپ مخصوص بازی SAMSUNG NOTEBOOK ODYSSEY Z

لپ‌تاپ مخصوص بازی SAMSUNG NOTEBOOK ODYSSEY Z

اگر طرفدار محصولات شرکت سامسونگ هستیم، بد نیست که بدانید این شرکت هم در نظر دارد لپ‌تاپ ODYSSEY Z خود را با پردازنده  Core i7 به بازار عرضه کند که دارای سخت افزاری همچون نمایشگر 15.6 اینچی فول اچ‌دی، 16 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی داخلی SSD از نوع NVMe PCIe و کارت گرافیک GTX 1060 Max-P انویدیا می‌باشد. این لپ‌تاپ از لحاظ پورت‌های جانبی محصول کاملی است و یک درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، درگاه نمایشگر HDMI و Ethernet برای آن تعبیه شده‌اند. وزن این لپ‌تاپ نیز بسیار مناسب و حدود 2.5 کیلوگرم است که البته عامل مهم این وزن کم، بدنه پلاستیکی دستگاه است.

لپ‌تاپ مخصوص بازی ASUS ROG ZEPHYRUS M

لپ‌تاپ مخصوص بازی ASUS ROG ZEPHYRUS M

همانند دیگر لپ‌تاپ‌های فوق، لپ‌تاپ مخصوص بازی ASUS ROG ZEPHYRUS M شرکت ایسوس هم به پردازنده شش هسته‌ای Core i7 از نسل هشتم تجهیز شده است. از جمله مشخصات این لپ‌تاپ هم می‌توان به 16 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایتی SSD از نوع NVMe PCIe، نمایشگر 15.6 اینچی فول اچ‌دی با پشتیبانی از نرخ رفرش 144Hz و کارت گرافیک GTX 1060 که از فناوری G-Sync هم پشتیبانی می‌کند اشاره کرد. درنهایت چهار رابط USB 3.1، رابط HDMI 2.0، یک رابط USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 3 و موارد دیگر از جمله خروجی‌های صدا در اطراف بدنه مشاهده می‌شوند.

لپ‌تاپ مخصوص بازی ASUS ROG G703

لپ‌تاپ مخصوص بازی ASUS ROG G703

این غول گیمینگ ایسوس با تجهیز به تراشه شش هسته‌ای Core i9 اینتل راهی بازار خواهد شد و دارای سخت افزاری همچون نمایشگر 17.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی، کارت گرافیک GTX 1080 انویدیا با پشتیبانی از فناوری G-Sync و نرخ رفرش 144 هرتز، 64 گیگابایت حافظه رم و پروت های Thunderport 3 USB-C و a mini DisplayPort, ethernet و HDMI است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.