اپل iOS 11.3 را در کنار watchOS 4.3 و tvOS 11.3 منتشر کرد

اپل در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های خود به سراغ رفع کم و کاستی‌هایی رفته است که باید زودتر از این‌ها به فکر برطرف کردن آن‌ها می‌افتاد اما بالاخره زمان انجام این کار فرا رسیده است. در ادامه با توضیح ویژگی‌های مهم هر یک همراه فارنت باشید…

0

اپل به صورت رسمی watchOS 4.3، iOS 11.3 و tvOS 11.3 را برای همه دستگاه‌هایی که با این نسخه‌ها سازگار هستند، منتشر کرد. سیستم‌عامل iOS اخیرا نسخه‌های آزمایشی بسیاری را پشت سر گذاشته است و سرانجام با نسخه نهایی iOS 11.3 روبه‌رو هستیم. اولین ویژگی جدید این بروزرسانی، ابزار شرح حال سلامتی باتری است که اپل پس از رسوایی اخیر قول آن را داده بود. با وجود این ابزار می‌توانید متوجه شوید که آیا دستگاه شما به دلیل عدم توان باتری در تامین نیروی لازم به صورت ناگهانی خاموش شده است یا خیر.

با رخ دادن چنین اتفاقی، حالت “مدیریت کارایی” فعال خواهد شد تا از بروز مجدد چنین مشکلی جلوگیری کند. البته اگر علاقه‌ای به این قابلیت ندارید، می‌توانید آن را به راحتی غیرفعال کنید. این ابزار زمانی کاربردی است که باتری گوشی شما در اواخر عمر خود به سر برد و لزوم به تعویض داشته باشد.

پک ARKit 1.5 هم با iOS 11.3 در دسترس قرار گرفته است که برای شناسایی سطوح غیرعادی عملکرد دقیق‌تری دارد. قابلیت تشخیص تصاویر و اشیاء هم از دیگر ویژگی‌های بروزرسانی جدید ARKit به حساب می‌آید. قرار دادن موارد مجازی روی سطوح عمودی هم می‌تواند کمک شایانی به اهداف سازندگان اپ‌های واقعیت‌افزوده کند.

اگر در کشور ایالات متحده حضور دارید، نسخه جدید آی‌اواس با استفاده از ویژگی Health Records تمامی سوابق پزشکی شما را یک جا به نمایش خواهد گذاشت. همچنین از دیگر موارد اختصاصی ایالات متحده می‌توان به حالت گفتگو تجاری در اپلیکیشن پیام‌رسانی گوشی اشاره کرد که می‌تواند حالت پشتیبانی مشتری را برای برخی شرکت‌ها فعال نماید. پس از بروزرسانی iOS، چهار انیموچی جدید شامل شیر، خرس، اژدها و جمجمه به سایر انیموجی‌ها اضافه خواهد شد. iOS 11 برای گوشی‌های آیفون 5S و مدل‌های جدیدتر، آیپدهای ایر، مینی 2 و مدل‌های جدیدتر و نسل ششم آیپادهای لمسی در دسترس قرار گرفته است.

ساعت‌های هوشمند اپل هم بروزرسانی watchOS 4.3 را امروز دریافت کردند که به واسطه آن حالت Nightstand حتی در شرایطی که ساعت به شیوه پرتره‌ای قرار گرفته باشد هم فعال خواهد شد. این حالت در گذشته تنها وقتی ساعت روی پهلو قرار می‌گرفت، فعال می‌شد. ویژگی کنترل موسیقی پخش‌شده روی آیفون که قبلا در watchOS 4 به دلایلی حذف شده بود اکنون با watchOS 4.3 دوباره بازگشته است. این بار حتی می‌توانید موسیقی پخش‌شده روی هوم‌پادهای اپل را هم با ساعت خود کنترل نمایید. همچنین چند انیمیشن جدید برای زمان شارژ شدن یا لود اپلیکیشن جدید در نظر گرفته شده و می‌توانید اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را از روی واچ فیس سیری چک کنید.

بروزرسانی tvOS 11.3 همراه با ویژگی سویچ خودکار نرخ فریم روی نسل چهارم تلویزیون‌های اپل و تعویض حالت اتوماتیک برای ایرپلی منتشر شده است. همچنین بهبودهایی را هم در بخش Match Content شاهد خواهیم بود. این آپدیت تلویزیون‌های نسل چهارم و پنجم اپل را مورد هدف قرار داده است.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.