ایسر اولین تبلت با سیستم‌عامل کروم را رونمایی کرد

سیستم‌عامل کروم تاکنون روی لپ‌تاپ، دسکتاپ و آل‌این‌وان‌ها به کار گرفته شده است اما هیچ وقت تبلتی با این سیستم‌عامل عرضه نشده است. البته ایسر اولین قدم برای به سرانجام رسیدن این امر را با کروم‌بوک تب 10 برداشته است.

0

ایسر با معرفی تبلت کروم‌بوک تب 10 اولین تبلت با سیستم‌عامل کروم را در ماه آتی به انتشار می‌رساند. در اصل ایسر کروم‌بوک تب 10 برای رقابت با آیپد در نظر گرفته شده است و با مورد توجه قرار دادن این قضیه که تنها یک روز پیش از معرفی شدن یک آیپد ارزان قیمت از سوی اپل، تبلت جدید ایسر رونمایی می‌شود، این مسئله نمود بیشتری پیدا می‌کند.

کروم‌بوک تب 10 دارای صفحه‌نمایشی 9.7 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 (دقیقا به مانند آیپد)، دوربین جلو و پشت، عمر باتری 9 ساعته، یک پردازنده OP1، چهار گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و البته یک پورت USB-C خواهد بود. همچنین تب 10 از وجود جک هدفون و اسلات کارت حافظه بی‌بهره نیست اما موضوع قابل توجه پشتیبانی این تبلت از قلم استایلوس است. همانند سری نوت سامسونگ، کروم‌بوک تب 10 نیز دارای یک فلم استایلوس بوده و جایگاهی هم برای آن درون تبلت در نظر گرفته شده است. این قلم از برند Wacom بوده و نیازی به باتری یا شارژ کردن ندارد.

قیمت تبلت جدید ایسر 329 دلار است و قیمتی تقریبا برابر با آیپد ارزان‌قیمت و مورد انتظار اپل دارد. آیپد جدید اپل با قیمت 259 دلار برای فروش قرار داده خواهد شد و قلم آن هم به صورت جدا و با هزینه 99 دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. البته برخلاف تب 10، قلم اپل باید به صورت جدا نگهداری و شارژ شود.

با وجود اینکه تبلت ایسر کروم‌بوک 10 برای فروش به عموم در دسترس است اما در واقع مثل آی‌پدی که اپل امروز معرفی می‌کند، بازار وسایل آموزشی را هدف گرفته است. تصادفی نیست که از تبلت جدید ایسر یک روز قبل از معرفی آیپد جدید اپل رونمایی می‌شود. ایسر و گوگل در تلاش‌اند تا حجم بیشتری از بازار تبلت‌های آموزشی را به خود اختصاص دهند و اپل را در این بازار به حاشیه برانند. در هر صورت تبلت ایسر برتری‌هایی نسبت به آیپد جدید اپل خواهد داشت. با وجود قیمت بالاتر، قلم مناسب‌تر آن استفاده از تبلت را راحت‌تر از آیپدی می‌کند که فاقد چنین قلمی است. شایان ذکر بوده که تب 10 قادر به اجرای تمامی اپلیکیشن‌های اندروید است.

مدارس به سیستم‌عامل کروم عادت کرده‌اند زیرا به دلیل قیمت پایین‌تر دستگاه‌های دارای این سیستم‌عامل، مراکز آموزشی آن را به بقیه ترجیح می‌دهند. با قیمتی برابر 329 دلار شاید کمی گران به نظر برسد اما اگر مراکز مختلف آموزشی قصد استفاده از مواردی مانند آیپد داشته باشند، می‌توانند نگاهی هم به تبلت جدید ایسر داشته باشند. تبلت کروم‌بوک تب 10 ماه آینده در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و تا پایان ماه می روانه بازارهای جهانی خواهد شد. مقایسه شما از تبلت ایسر و آیپد اپل چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.