خلاصه اخبار دنیای بازی‌ – فروردین 97؛ بخش اول

با شروع سال جدید بخش خلاصه اخبار بازی‌های ویدیویی دوباره شروع به کار کرده است و این بار به صورت منظم‌تر و جدی‌تر از قبل ادامه خواهد یافت. همانطور که می‌دانید در این سری مقاله مهم‌ترین اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی به صورت یک جا و در یک مقاله در اختیار خوانندگان عزیز قرار می‌گیرد. با فارنت همراه باشید…

0

مهم‌ترین وقایع

گزارش NPD: پرفروش‌ترین‌های ماه فوریه

در جدیدترین آماری که از سوی گروه NPD آمریکا منتشر شده است، کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 با فروش فوق‌العاده خود در صدر پرفروش‌ترین سخت‌افزارهای ماه فوریه قرار گرفته است. در قسمت بازی‌های ویدیویی، عنوان مانستر هانتر ورلد (Monster Hunter: World) توانسته است با فروشی مثال زدنی هم صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های ماه فوریه را کسب کند و هم به پرفروش‌ترین عنوان سال 2018 تا به الان تبدیل شود. در ادامه می‌توانید لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه فوریه را مشاهده نمایید:

  1. Monster Hunter: World
  2. Call of Duty: WWII
  3. NBA 2K18
  4. Dragon Ball: Fighterz
  5. Grand Theft Auto V
  6. UFC 3
  7. Kingdom Come: Deliverance
  8. Mario Kart 8
  9. Super Mario Odyssey
  10. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

در لیست فوق فروش دیجیتالی بازی‌ها لحاظ نشده است. فروش غیرمنتظره بازی Monster Hunter: World می‌تواند جالب توجه باشد.

نداهایی از سری ندای وظیفه

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های منتشر شده از سری کال آف دیوتی به حساب می‌آید و خبر خوش این است که اکنون شایعاتی بسیار قوی در رابطه با در دست ساخت بودن نسخه بازسازی‌شده آن وجود دارد. البته به احتمال تنها شاهد بازسازی قسمت داستانی بازی باشیم و خبری از بخش چندنفره مدرن وارفر 2 نخواهد بود. در آمازون ایتالیا نیز قیمت بازی برای فروش 25 دلار ذکر شده بود که با توجه به قیمت 40 دلاری نسخه بازسازی شده مدرن وارفر قبلی می‌تواند منطقی باشد چون نسخه قبلی بخش چندنفره را هم شامل می‌شد. این اطلاعات از سوی یکی از کارمندان شرکت ریون سافتور که کار بازسازی نسخه قبلی را بر عهده داشت، درز پیدا کرده است. هر چند ممکن است کار بازسازی نسخه دوم مدرن وارفر به این استودیو سپرده نشود. اکتیویژن هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در مورد وجود نسخه بازسازی شده کال آف دیوتی: مدرن وارفر 2 ارائه نکرده است.

شایعه دیگری که از سری کال آف دیوتی به گوش می‌رسد شاید به مراتب اهمیت بیشتری داشته باشد و آن هم شروع جرقه‌هایی در رابطه با نسخه چهارم سری پرافتخار مدرن وارفر است. بازی Call of Duty: Modern Warfare 4 می‌تواند پیشنهادی رویایی برای عرضه در اواخر سال 2019 باشد اما استودیو اینفینیتی وارد با این نسخه باید با حفظ کیفیت سری، بهترین تجربه از کال آف دیوتی در سال‌های اخیر را ارائه کند و تا حدود کار با ریسک بالایی همراه است. این شایعات از حساب رسمی تویتر کریگ فیربرس، یکی از صداگذاران قبلی سری مدرن وارفر، سرچشمه می‌گیرد چون در بخش توضیحات زده بود که در چهار نسخه از سری مدرن وارفر نقش صداپیشگی بر عهده داشته است. تنها می‌توان صبر کرد و دید که آیا این قضیه صرفا یک خطای کوچک بوده یا واقعا حقایقی در این مورد وجود دارد که اکتیویژن خود را بزودی برای ارائه آن آماده می‌کند.

به مناسبت ورود بازی A Way Out: سیستم مورد نیاز و نمرات

در کنفرانس‌های امسال شرکت الکترونیک آرتز یکی از بحث‌های همیشگی در مورد بازی A Way Out بود که آیا توانایی ارائه یک تجربه هیجان‌انگیز فرار از زندان را دارد یا خیر. اکنون با انتشار بازی، منتقدین سراسر جهان در صدد بررسی ویژگی‌های مختلف آن برآمده‌اند. در ادامه می‌توانید نمرات پیشنهادی آن‌ها به بازی A Way Out را مورد ارزیابی قرار داده و اگر هنوز هم به خرید آن تمایل داشتید، از کارت بانکی خود مبلغی برای خریدش کنار بگذارید:

Everyeye.it = 90

GamesRadar+ = 90

God is a Geek = 85

IGN = 83

EGM = 80

SpazioGames = 80

Polygon = 75

DualShockers = 70

GameSpot = 60

متای بازی تا به این لحظه 81 است و با توجه به امتیازات داده شده هم می‌توان گفت که بدون شک این بازی حداقل ارزش یک بار تجربه کردن را دارد. در صورتی که از حداقل سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی اطلاعی ندارید باید بگویم که برای تجربه این بازی با حداقل کیفیت به یک پردازنده Intel Core i3 2100T، کارت گرافیکی با قدرت انویدیا GTX 650Ti و البته 8 گیگابایت حافظه رم احتیاج خواهید داشت.

در ادامه سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی را مشاهده می‌کنید:

سیستم مورد نیاز:

سیستم عامل (تنها 64 بیت): 7/8.1/10
پردازنده: Intel core i3-2100T یا AMD FX 6100 و پردازنده‌های سریع‌تر
حافظه رم: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA GTX 650Ti 2GB یا AMD Radeon HD 7750 2GB
دایرکت ایکس: ورژن 11
فضای ذخیره‌سازی: 25 گیگابایت

سیستم پیشنهادی:

سیستم عامل (تنها 64 بیت): 7/8.1/10
پردازنده: Intel Core i5 3570K یا AMD Ryzen 3 1300x و پردازنده‌های سریع‌تر
حافظه رم: 16 گیگابایت
کارت گرافیک: Nvidia GTX 960 یا AMD R9 290
دایرکت ایکس: ورژن 11
فضای ذخیره‌سازی: 25 گیگابایت

به نظر می‌رسد با کار گرافیکی و پردازشی چندان پیشرفته‌ای روبه‌رو نخواهیم بود و سیستم بسیاری از افراد علاقمند به سادگی می‌تواند از پس اجرای بازی A Way Out برآید.

دغدغه‌های استودیو CD Projekt RED: سایبرپانک و یک نقش‌آفرینی دیگر

مدت زیادی از زمان معرفی بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) می‌گذرد و طرفداران در مورد آن به شدت هیجان‌زده هستند. در گزارش مالی سال 2017 استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، آقای آدام کیسنسکی، مدیر عامل CPR، اعلام کرد که بازی از نظر تکنولوژی در حد بسیار بالایی قرار دارد. در داخل بازی می‌توانید کلاس کاراکتر خود را تعیین کرده و به هر شکلی که دوست دارید آن را شخصی‌سازی کنید. در پاسخ به سوالی در مورد بخش چندنفره بازی سایبرپانک، کیسنسکی اظهار داشت که تیم سازنده در وهله اول خلق یک بخش تک‌نفره بزرگ و بی‌نقص را در دستور کار دارد. البته این حرف را نباید به معنای در کار نبودن بخش چندنفره در نظر گرفت.

همچنین در گزارش مالی استودیو خبر از وجود یک بازی نقش‌آفرینی بزرگ دیگر داده شد که در بازی زمانی 2017 تا 2021 عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که صحبت از یک بازی کاملا جدید است یا بازی دیگری بر اساس دنیای ویچر در دست ساخت قرار دارد. همانطور که قبلا گفته شد، The Witcher 4 ساخته نمی‌شود و فقط می‌توانیم دلخوش به ساخت نسخه‌ای دیگر در دنیای این سری باشیم. سه‌گانه گرالت از همان اول قرار بود که یک سه‌گانه باشد و البته یک سه‌گانه پرفروش که تاکنون توانسته است بیش از 33 میلیون نسخه فروش داشته باشد که بیشترین فروش آن هم روی پلتفرم پی‌سی انجام گرفته است. بازی سایبرپانک 2077 در تاریخی نامشخص بین سال‌های 2017 تا 2021 برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی انتشار خواهد یافت.

کار کریتوس تمام شد

شاید پلی‌استیشن دارای بازی‌های انحصاری متنوع و زیادی باشد اما بدون در نظر گرفتن سری گاد آف وار، این عناوین آن لطف قبلی را نخواهند داشت. کوری بارلوگ در مقام کارگردان نسخه بعدی بازی گاد آف وار تاکنون صحبت‌های بسیاری در مورد این نسخه داشته است و این بار هم در مورد آن لب به سخن گشوده است و جزئیات جدیدی را با هواداران به اشتراک گذاشت. وی در ابتدا به صحبت در مورد دلیل حضور آتریوس، پسر کریتوس، پرداخت و عنوان کرد که آتریوس دلیل تغییرات بنیادی در شخصیت جدید کریتوس است. دلیل نمایش روی انسانی کریتوس پسرش است و در نسخه بعدی گاد آف وار کریتوسی خواهیم دید که نزدیک‌تر از همیشه به بعد انسانی خود قرار دارد. شاید عجیب باشد که یک شخصیت وحشی و رام‌نشدنی مانند کریتوس در نقش یک فرد دلسوز و آرام ظاهر شود اما به هیچ‌وجه نباید نگران وضعیت جدید او باشید. در ابتدا ممکن است با ذهنیتی نه چندان جالب از آتریوس وارد بازی شوید اما قطعا هر چه روند بازی جلوتر برود، عاشق این کاراکتر خواهید شد. تنها دلیلی که می‌توانست کریتوس را تا حد کمی رام کند، خانواده بود.

تاریخ انتشار God of War

ویژگی جالب نسخه بعدی این است که کل بازی در یک شات ضبط شده است و هیچ‌گونه صفحه بارگذاری یا کات‌سین در بازی نخواهیم دید. این ایده در زمان ساخت ریبوت تومب ریدر در سال 2013 به ذهن بارلوگ خطور کرده بود اما هیج‌وقت در آن بازی نتوانست ایده خود را عملی کند. تیم سازنده گاد آف وار هم با چنین ایده‌ای در ابتدا مخالف داشت اما بارلوگ به مرور زمان توانست آن‌ها را راضی کند. اکنون همه از چنین ایده‌ای رضایت کامل دارند و مجذوب این ویژگی منحصربفرد شده‌اند.

سرانجام می‌توانیم اعلام کنیم که بازی God of War گُلد شده است. گُلد شدن به معنای پایان یافتن تمامی مراحل ساخت و عیب‌یابی بازی و ارسال آن برای انتشار به بازار است. کمتر از یک ماه دیگر بازی گاد آف وار روانه بازار می‌شود و می‌توانیم تلاش چند ساله تیم سازنده سانتا مونیکا را تجربه کنیم.

اولین شبیه‌ساز پلی‌استیشن 4 برای پی‌سی: شروع یک رویا

هنوز هم که هنوز است کاربران پی‌سی نتوانسته‌اند یک شبیه‌ساز درست حسابی برای کنسول پلی‌استیشن 3 پیدا کنند اما اکنون حرف از دست به کار شدن یک شبیه‌ساز جدی برای پلی‌استیشن 4 به میان آمده است. این شبیه‌ساز تحت عنوان Orbital، قرار است بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4 را روی لینوکس و ویندوز اجرا کند. برنامه‌نویس پشت این شبیه‌ساز فردی به نام AlexAltea است که به نظر می‌رسد کار بسیار مشکلی برای تحقق چنین خواسته‌ای در انتظارش باشد. کار با این شبیه‌ساز بسیار دشوار است و افراد عادی توانایی راه‌اندازی آن را نخواهند داشت و بهتر است فعلا منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده الکس چه چیزی برای‌مان به ارمغان خواهد آورد.

یک بازی دیگر از سری لگو؛ این‌بار شگفت‌انگیزان

تاکنون نسخه‌های متعددی از سری لگو برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده و در جدیدترین مورد، این سری بازی به سراغ شگفت‌انگیزان (The Incredibles) رفته است. در بازی LEGO: The Incredibles کنترل شخصیت مورد علاقه خود را در دست گرفته و برخی از جذاب‌ترین ماجراهای دو انیمیشن پرطرفدار شگفت‌انگیزان 1 و 2 را این بار با سبک لگو تجربه کنید. این بازی در تاریخ 25 خرداد ماه برای پلتفرم پی‌سی و البته کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

دزدان دریایی پرطرفدار؛ طوفان بازی Sea of Thieves

مدت زمان زیادی منتظر عرضه Sea of Thieves، بازی جدید مایکروسافت، و البته واکنش بازیکنان سراسر جهان به این بازی بودیم. اکنون خبر می‌رسد که بازی Sea of Thieves با فروش دیوانه‌کننده خود همه را شگفت‌زده کرده و حتی خود مایکروسافت هم انتظار چنین پذیرایی را نداشته است. یکی دو روز قبل اعلام شد که بازی تاکنون 2 میلیون نفر کاربر داشته و این در حالی است که کاربران سرویس Game Pass در نظر گرفته نشده‌اند. این حجم عظیم از کاربران سبب ایجاد مشکلاتی فنی هم برای بازی شده است که مایکروسافت اعلام داشت، مسائل مذکور در مرحله بررسی قرار دارد. سرعت فروش بازی Sea of Thieves بیش از هر عنوان دیگری که با سرمایه اختصاصی مایکروسافت ساخته شده است، قلمداد می‌شود و بنابراین باید منتظر رقابت آن با عناوین پرمخاطبی مانند PBUG باشیم.

لیست بازی‌های رایگان ماه آوریل سرویس پلی‌استیشن پلاس

مدتی است که هر ماه عناوین بزرگی را در لیست بازی‌های رایگان اشتراک پلی‌استیشن پلاس می‌بینیم و ماه آوریل هم از این قاعده مستثنی نیست چون اگر از مشترکین این سرویس باشید، در ماه پیش‌رو می‌توانید بازی مد مکس را به لیست بازی‌های خود اضافه نمایید. در ادامه لیست کامل بازی‌های رایگان ماه آوریل را مشاهده می‌کنید:

پلی‌استیشن 4:

  • Mad Max
  • TrackMania Turbo
  • Q*Bert Rebooted

پلی‌استیشن 3:

  • In Space We Brawl
  • Toy Home
  • Q*Bert Rebooted

پلی‌استیشن ویتا:

  • 99Vidas
  • Q*Bert Rebooted

در صورتی که بازی‌های رایگان ماه گذشته را دریافت نکرده‌اید، هنوز می‌توانید برای تصاحب آن‌ها اقدام کنید.

بازی‌های جدید

از بازی‌های قابل ذکری که در این روزها انتظار شما را می‌کشند، می‌توان به عناوینی مانند A Way Out و Far Cry 5 اشاره کرد. در ادامه لیست بازی‌های جدید را مشاهده نمایید:

March 21, 2018 | اول فروردین 1397

Valkyria Chronicles 4

پلتفرم: PS4

====================

March 23, 2018 | سوم فروردین 1397

A Way Out

پلتفرم: PS4 / Windows / Xbox One

——————

Detective Pikachu

پلتفرم: 3DS

——————

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

پلتفرم: Windows / PS4

====================

March 27, 2018 | هفتم فروردین 1397

Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings

پلتفرم: PS4 / Windows / Nintendo Switch

——————

Far Cry 5

پلتفرم: PS4 / Windows / Xbox One

——————

MLB The Show 18

پلتفرم: PS4

——————

MX vs ATV All Out

پلتفرم: PS4

——————

The Alliance Alive

پلتفرم: 3DS

====================

March 28, 2018 | هشتم فروردین 1397

Long Gone Days

پلتفرم: Mac / Windows / Linux

====================

March 29, 2018 | نهم فروردین 1397

Shining Resonance Refrain

پلتفرم: PS4

——————

Super Robot Wars X

پلتفرم: PS4 / PS Vita

====================

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.