ایستگاه فضایی 9.4 تنی از کنترل خارج شده چینی به زودی به زمین برخورد خواهد کرد

ایستگاه فضایی 9.4 تنی چینی احتمالاً هفته آینده به زمین برخورد خواهد کرد و این موضوع اصلاً یک شوخی آوریل نیست و می‌تواند خطرات ناشناخته‌ای را به همراه داشته باشد. 

0

ایستگاه فضایی 9.4 تنی چینی با نام تیانگوگ-1 (Tiangong-1)، در سال 2011 به فضا پرتاب شد و طی 5 سال اخیر فضانوردان چینی در مأموریت‌های مختلف از آن استفاده کرده‌اند؛ بااین‌حال از آغاز مأموریت استقرار این ایستگاه فضایی آزمایشی، هیچ‌گاه قرار نبود که از آن به عنوان یک مرکز دائمی استفاده شود. دولت چین در سال 2016 اعلام کرد که زمان پایان این مأموریت فرا رسیده است و این کشور دیگر هیچ کنترلی بر روی پیشرانه‌های ایستگاه فضایی ندارند.

برآورد می‌شود که با توجه به ارتفاع 370 کیلومتری تیانگوگ-1، سقوط ایستگاه فضایی چین بر زمین در فاصله زمانی دهم تا سیزدهم فروردین‌ماه رخ خواهد داد. هرچند کارشناسان بر این عقیده‌اند که اغلب قطعات این ایستگاه فضایی هنگام وارد شدن به جو زمین و عبور از اتمسفر به طور کامل سوزانده خواهد شد، بااین‌حال ممکن است اجزایی که حاوی ماده‌ای سمی با نام هیدرازین است با آن به زمین برخورد کنند؛ از این رو پیشنهاد می‌شود که از دست زدن به اجسام ناآشنا خودداری کتید.

همان‌طور که گفته شد، احتمالاً این سقوط خطرات جانبی در پی ندارد و صرفا با شعله هایی از آتش و نور همراه خواه بود. اداره فضانوردی ایالات متحده پیش‌بینی کرده که لاشه و بقایی این ایستگاه فضایی 9.4 تنی احتمالاً به قسمت‌های شمالی ایالت‌های کالیفرنیا تا پنسیلوانیا و قسمت‌های جنوبی کانادا برخورد خواهد کرد.

منبع usatoday
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.