گوگل استارت‌آپ Lytro را خریداری می‌کند

کمپانی گوگل در نظر دارد به منظور افزایش توسعه بخش دوربین‌های دیجیتال خود، استارت‌آپ Lytro را با مبلغ 40 میلیون دلار به فهرست زیر مجموعه‌های خود اضافه کند.

0

طبق گزارش منتشر شده از سوی TechCrunch، در حالی که شرکت‌های دیگری مانند فیس‌بوک پیشنهاد 25 میلیون دلاری را برای خریداری استارت‌آپ Lytro پیشنهاد کرده‌اند، گوگل به مدیران این شرکت مبلغ اغواکننده 40 میلیون دلاری را پیشنهاد کرده است. این مبلغ در ازای خرید تمام دارایی‌ها و پتنت‌های به ثبت رسیده توسط شرکت مذکور میباشد.

استارت‌آپ Lytro در سال 2006 تأسیس شده و حدود 59 پتنت مرتبط با فناوری‌های نورپردازی و تصویربرداری دیجیتال دارد. دیگر حوزه‌ای که این استارتاپ به طور تخصصی بر روی آن کار می‌کند، امکان ثبت تصاویر در لایه‌های مختلف و اعمال تغییرات دلخواه بر روی تصویر نهایی است. به زبان ساده تصور کنید که بتوان بر روی جسمی در تصویر فوکوس کرد و پس از ذخیره سازی همچنان بتوان مکان فوکوس را تغییر داد.

استارت‌آپ Lytro تاکنون تنها دو دوربین تخصصی به بازار عرضه کرده که هیچ‌کدام آن‌ها فروش خوبی را تجربه نکرده‌اند، از این‌رو در سال‌های اخیر صرفاً بر روی توسعه فناوری‌های اختصاصی حوزه فیلم‌برداری و در وهله بعدی ورود به دنیای واقعیت مجازی متمرکز شده است. Lytro در حقیقت یک کمپانی ورشکسته محسوب می‌شود که هیچ سخت افزاری را از سال گذشته به بازار عرضه نکرده است و هنوز مشخص نیست که ساکنین مانتین ویو چه هدفی را از خرید این کمپانی دنبال می‌کنند.

به لطف میدان دید نامحدود و قابل کنترل تصاویر در فناوری لایت فیلد، امکان ایجاد تجربه‌هایی متفاوت در ویدیوهای واقعیت مجازی وجود خواهد داشت؛ از این رو می‌تواند موجب تقویت بخش محتویات واقعیت مجازی گوگل شود. شاید جالب باشد که بدانید کمپانی مورد بحث سال گذشته با جذب سرمایه 200 میلیون دلاری توانست به ارزش 360 میلیون دلاری دست پیدا کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.