داوران جام جهانی از ساعت هوشمند اندرویدی استفاده خواهند کرد

شرکت سوئیسی سازنده‌ی ساعت‌های لوکس هابلوت تصمیماتی جدی در خصوص ساعت‌های هوشمند خود اتخاذ می‌کند. این شرکت از ساعت جدیدی رونمایی کرد که برای بازی‌های جام‌جهانی فیفا 2018 روسیه طراحی شده است.

0

از زمانی که گوگل نام سیستم عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی خود را از  Android Wear به Wear OS تغییر داد این نخستین ساعت Wear OS معرفی شده است. این ساعت «Big Bang Referee 2018 FIFA World Cup Russia» نام دارد و از پردازنده‌ی سری اتم اینتل Z34XX که در مدل Tag Heuer Connected Modular 45 از آن استفاده شد بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش 35.5 میلی‌متری، نمایشگر AMOLED با رزولوشن 400 در 400، بلوتوث 4.1، وای فای 802.11n و عمر باتری یک روزه از مشخصات این ساعت جدید هستند اما آنچه ساعت را خاص می‌کند این است که شرکت قصد دارد تنها 2018 عدد از این گجت را به بازار عرضه کند و جالب‌تر اینکه نرم‌افزار تم جام جهانی هابلوت نیز به آن اضافه شده است.

زمانی که مسابقه شروع می‌شود Big Bang Referee اطلاعات و‌آمار بازی را به صورت لحظه‌ای برای کاربر نمایش می‌دهد و با ایجاد لرزش و استفاده از واژه«GOAL» گل‌ها را اعلام می‌کند. این‌طور که هابلوت می‌گوید کاربران می‌توانند از آمار مسابقه، شماره کارت، نام بازیکنی که گُل زده، زمان مسابقه و تعویض بازیکن‌ها مطلع شوند. علاوه بر این ساعت از 15 دقیقه قبل از شروع بازی به کاربران پیام هشدار می‌فرستد. محصول جدید با سیستم‌عامل iOS 9 و بالاتر از آن و همچنین اندروید 4.4 یا بالاتر سازگار است.

ساعت هوشمند در جام جهانی

علاوه بر این یک نسخه از ساعت مذکور برای داوران عرضه خواهد شد تا بتوانند از گل‌های مشکوک به لطف فناوری خط دروازه آگاه شوند. همان‌طور که می‌دانید حالا داوران با فناوری ویدئوچک نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور خواهند داشت.

عل از این یک نسخه از ساعت در رقابت‌های فیفا 2017 مورد آزمایش قرار گرفت و رضایت بخش بود. یقینا در رقابت‌های جام جهانی پیش رو این ساعت کاربردی را بر روی دست داوران خواهیم دهید و از این پس بهتر می‌توانند با فناوری خط دروازه مچ شوند. قیمت در نظر گرفته شده برای این ساعت فوتبالی 5200 دلار می‌باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.