سال نو مبارک؛ این‌ها محبوب‌ترین مطالب فارنت در سال ۱۳۹۶ هستند

سلام؛ فرا رسیدن سال ۱۳۹۷ را به همه شما همراهان خوب و همیشگی، قدیمی و جدید فارنت تبریک عرض می‌کنیم. مانند هر سال این‌بار هم محبوب‌ترین مطالب فارنت در سالی که گذشت را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

3

سال ۹۶ سالی پرهیجان و تکاپو در دنیای فناوری بود. از محبوبیت استارت‌آپ‌ها در ایران گرفته تا ترند شدن هوش مصنوعی، بلاک‌چین و فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در دنیا.

در این سال در فارنت سعی کردیم مانند همیشه علاوه بر پوشش جدیدترین اخبار فناوری، بررسی محبوب‌ترین گجت‌ها و گزارش‌های اختصاصی از رویدادهای ایران و جهان مطالب آموزشی را نیز مطرح کنیم. حال بد نیست به محبوب‌ترین و پربازدیدترین مطالب فارنت که در سال ۹۶ منتشر شده‌اند اشاره کنیم.

۱. آموزش: چگونه زبان فارسی و راهنمای صوتی فارسی را به مسیریاب ویز (Waze) اضافه کنیم

با محبوب‌تر شدن تاکسی‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های مسیریاب از آن‌جا که یکی از قوی‌ترین این اپلیکیشن‌ها و البته محبوب‌ترین آن‌ها از راهنمای صوتی فارسی بی‌بهره بود تصمیم گرفتیم تا آموزش افزودن راهنمای فارسی به این اپلیکیشن را برایتان بنویسیم.

۲. آموزش کامل ثبت نام و ساخت اکانت در اینستاگرام؛ برای تازه‌کارها

با این‌که اکثر ما در حال حاضر در شبکه اینستاگرام عضویت داریم اما از آن‌جا که در روند ثبت نام این اپلیکیشن زبان فارسی وجود ندارد برخی کاربران تازه‌کار و یا ناآشنا به زبان انگلیسی موفق به ساخت اکانت نشده بودند.

۳. کیم دات‌کام دارایی‌های توقیف شده خود را در 4 کانتینر پس می‌گیرد!

اگر از همراهان قدیمی فارنت و یا مشتاق اخبار فناوری باشید حتماً می‌دانید که چند سال پیش و در حاشیه جنجال‌های کپی‌رایت و تصویب قانون‌های SOPA و PIPA در آمریکا یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل یعنی مگاآپلود که کیم دات کام آن را بنیان‌گذاری کرده بود توسط پلیس فدرال تعطیل شد. با گذشت چند سال و عدم اثبات برخی اتهامات کیم حالا او موفق شده تا برخی از دارایی‌های توقیف شده خود را در ۴ کانتینر پس بگیرد!

پیشنهاد می‌کنیم در همین زمینه فیلم Kim Dotcom را در ایام تعطیلات نوروز حتماً تماشا کنید.

۴. بررسی گلکسی جی ۵ پرو سامسونگ؛ در میانه کهکشان

گلکسی جی ۵ پرو یکی از میان‌رده‌های خوش قیمت سامسونگ است که به دلیل کیفیت ساخت مناسب و امکانات خوب در کنار قیمت پایین توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است. ما در فارنت به رسم همیشه این گوشی را مورد نقد و بررسی دقیق قرار داده‌ایم تا اگر این گزینه را در نظر دارید بتوانید بهتر برای خرید آن تصمیم بگیرید.

۵. چگونه آنلاین بودن افراد را در اینستاگرام تشخیص دهیم؟

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران کاربران فراوانی دارد. با این‌که در ماه‌های اخیر با انتشار آپدیت‌های مختلف بخش دایرکت اینستاگرام به یک پیام‌رسان مستقل نزدیک شده است اما هنوز قابلیت واضحی برای تشخیص آنلاین بودن افراد وجود ندارد. با این‌حال می‌توانید در آپدیت‌های اخیر برخی موارد متوجه شوید مخاطب شما آخرین بار چه زمانی آنلاین شده است.

۶. زبان فارسی رسماً به اینستاگرام اضافه شد

با این‌که اکثر اپلیکیشن‌های محبوب اجتماعی مثل تلگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک و … زبان فارسی را در گزینه‌های خود داشتند اما اینستاگرام به‌تازگی در سال ۹۶ پارسی را به لیست زبان‌های خود اضافه کرد. به این ترتیب این مطلب یکی از پربازدیدترین مطالب فارنت در این سال بود.

۷. راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های هوشمند با قیمت یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان – شهریور ۹۶

یکی از بخش‌های محبوب فارنت در سال ۹۶ بخش راهنمای خرید گوشی و لپ‌تاپ بوده است. به نظر می‌رسد اکثر خوانندگان فارنت بودجه بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان را برای گوشی هوشمند جدید خود در نظر گرفته‌اند. برای خواندن تمامی راهنماهای خرید فارنت می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

۸. بررسی گلکسی نوت ۸؛ بازگشت پادشاه

بازگشت پادشاه شعاری بود که برای این بررسی انتخاب کردیم. اگر به یاد داشته باشید گلکسی نوت ۷ دچار مشکلات باتری شد و سامسونگ به ناچار تولید آن را متوقف کرد. اما گلکسی نوت ۸ با طراحی جدید، دوربین دوگانه و البته قیمتی بالاتر توانست عنوان بهترین پرچم‌دار اندروید را از آن خود کند. بررسی ما از این گوشی هم تا حد امکان کامل و جامع و با بررسی تمامی زوایا منتشر شد.

۹. آیفون X (آیفون 10) اپل سرانجام رونمایی شد/ آغاز عهد نوین یک پرچمدار!

با این‌که پیش از آیفون ۱۰ هم صفحات نمایش کم‌حاشیه و هم بریدگی آن‌ها را دیده بودیم اما ورود اپل نویدبخش دوران تازه‌ای بود. همان‌طور که حالا می‌بینید بسیاری از تولیدکنندگان از جمله ال‌جی، هواوی، ایسوس، اوپو و … با الهام از اپل از صفحه‌نمایش بریده در گوشی‌های پرچم‌دار خود بهره گرفته‌اند.

بی‌شک آیفون ۱۰ تحولی در طراحی آیفون ایجاد کرد و توانست با وجود قیمت فوق‌العاده بالای ۱۰۰۰ دلاری موفقیت خوبی در میان هواداران کسب کند.

۱۰. ده تفاوت کلیدی میان آیفون 8 و 8 پلاس با آیفون 10 (iPhone X) که باید بدانید

از آن‌جا که قیمت آیفون ۱۰ بسیار بالاتر از آیفون‌های قبلی بود اپل تصمیم گرفت تا آیفون ۷ و ۸ پلاس را نیز عرضه کند. معرفی سه گوشی آیفون در یک مراسم باعث سردرگمی‌هایی بین کاربران شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب تفاوت‌های اصلی این گوشی‌ها را ذکر کنیم تا مشخص شود کدام آیفون جدید برای هر کاربر ارزش خرید بالاتری دارد.


ضمن تبریک مجدد سال ۱۳۹۷ امیدواریم امسال را نیز مثل همیشه در فارنت با ما همراه باشید و ما را در راه بهتر شدن یاری کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهیار می‌گوید

    سلام
    سال نو مبارک

  2. رضا می‌گوید

    سلام به دوستان خوبم در فارنت
    سال نو همگی مبارک
    ماشالا هر سال بهتر از پارسال

  3. Nanchu می‌گوید

    با سلام منم به نوبه خودم عید نوروز رو به فارنت و همه دست اندرکارانش تبریک و خسته نباشید میگم