تماشا کنید: وقتی باگ iOS 11 به تبلیغ رسمی آیفون 10 راه پیدا می‌کند!

اگر در طول آخرین تبلیغ آیفون پلک بزنید، ممکن است که یک باگ عجیب و کوچک انیمیشن گوشی را از دست بدهید. درست در آخر این تبلیغ، متن پیامی از iMessage که قرار است درون حباب پیام باقی بماند، از نوتیفیکیشن بیرون می‌زند؛ این باگ iOS 11 چند وقتی هست که کشف شده است.

0

این باگ iOS 11 یک مشکل کوچک است که به‌سادگی می‌توان آن را برطرف کرد؛ اما اینکه چنین باگی در یک تبلیغ که قرار است بینندگان بی‌شمار داشته باشد قرارگرفته، نشان می‌دهد که تا چه حد iOS 11 اپل دارای باگ است.

Benjamin Mayo یکی از نویسندگان 9to5Mac این باگ را در جدیدترین تبلیغ اپل مشاهده کرده است و تعجب می‌کند که چطور اجازه دادند از این ویدئو در تبلیغ استفاده شود. وی حتی گزارش این باگ را به اپل داده بود. این یکی از باگ‌های بسیار در iOS 11 است. مشکلات عجیب رابط کاربری در اپلیکیشن موزیک، متن به‌اشتباه تراز شده در اپ‌استور، غیب شدن داک‌ها و مشکلاتی در خصوص چرخش صفحه نیز در این نسخه از سیستم‌عامل دیده‌شده است.

باگ آی او اس

 به تعویق انداختن حل این مشکلات با توجه به اینکه از جنس مشکلات امنیتی اپل که به‌تازگی صدر اخبار را به خود اختصاص داده‌اند نیستند، کار راحتی به نظر می‌رسد؛ اما نهایتاً تجربه خسته‌کننده‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. سال‌ها می‌شود که Chris Pirillo باگ‌های مربوط به انیمیشن آیفون را مستند کرده و حالا توجه عموم را به باگ‌هایی که جدیداً به iOS راه‌یافته است، جلب می‌کند. Pirillo در نامه‌ای سرگشاده به مدیر بخش مهندسی نرم‌افزار اپل یعنی Craig Federighi، می‌گوید که از iOS 7 به بعد سیستم‌عامل به شیوه‌ای غیرقابل توضیح وحدت و یکپارچگی رابط کاربری خود را ازدست‌داده است. وی در بخشی از این نامه می‌گوید: به نظر می‌رسد که ارائه آپدیت‌های بزرگ و کوچک به برطرف کردن این شلختگی کمکی نمی‌کنند. کاهش نرخ فریم دیگر عادی شده است؛ زمانی اندروید را به خاطر مشکلاتی ازاین‌دست سرزنش می‌کردیم.

نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اپل بالاخره می‌خواهد در iOS 12 برافزایش قابلیت اطمینان و کارایی امکانات جدید سیستم‌عاملش تمرکز کند، وجود دارد. بنا بر گزارش‌ها، اپل می‌خواهد که عرضه برخی از قابلیت‌های بزرگ را به تأخیر انداخته و به‌جای آن بر پاک‌سازی سیستم‌عامل از باگ‌ها تمرکز کند. امیدواریم که به‌این‌ترتیب باگ‌های شرم‌آوری که موجب کرش کردن آیفون می‌شوند کاهش پیداکرده و در کنار آن انیمیشن‌های عجیب و مشکلات رابط کاربری که مشخصاً iOS با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند نیز کمتر شوند. احتمالاً در کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل که در 14 خرداد برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست خواهیم آورد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.