گوگل نام اندروید ور را به Wear OS تغییر داد

برند اندروید ور به عنوان سیستم‌عامل گجت‌های پوشیدنی گوگل در سال 2014 معرفی شد و حالا گوگل آن را به Wear OS تغییر نام می‌دهد.

0

گوگل برای Wear OS یک شعار جدید هم در نظر گرفته است: «به هر دقیقه اهمیت ببخشید.» شاید دلیل اصلی این تغییر نام این باشد که حالا سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل علاوه بر اندروید با iOS نیز (هر چند محدودتر) سازگار است و نام Wear OS مناسب‌تر از Android Wear خواهد بود. حتماً می‌دانید که سیستم‌عامل متناظر اپل برای ساعت هوشمند خود WatchOS نام دارد.

با وجود این‌که Wear OS تمامی امکانات خود را در اختیار کاربران آیفون قرار نمی‌دهد (به دلیل محدودیت‌های iOS) باز هم برخی کاربران آیفون ساعت‌های اندرویدی را به اپل واچ ترجیح داده‌اند. به گفته گوگل در سال 2017 از هر سه خریدار جدید ساعت‌های اندرویدی یکی از آیفون استفاده می‌کند. به این ترتیب با این‌که اکثر این اکوسیستم را کاربران اندرویدی تشکیل می‌دهند اما کاربران آیفون Wear OS بیش از چیزی هستند که تصور می‌شد. در حال حاضر بیش از 50 ساعت هوشمند با Wear OS وارد بازار شده و حتی برندهای مد و ساعت‌های لاکچری نیز از اندروید ور استقبال کرده‌اند.

دنیس تروپر مدیر بخش اندروید ور گوگل درباره این تغییر نام می‌گوید:

ما نام جدید را انتخاب کردیم که ماهیت تکنولوژی، دید و مهم‌ر از همه افرادی که از ساعت‌های ما استفاده می‌کنند را بهتر بازتاب دهد. ما حالا Wear OS by Google هستیم، یک سیستم‌عامل پوشیدنی برای همه. این نام جدید را در گوشی و ساعت هوشمند خود در هفته‌های آینده خواهید دید.

با این‌که به نظر می‌رسد این تغییر نام هیچ چیز جدیدی را به همراه نداشته اما مطمئن هستیم گوگل در رویداد Google I/O ویژگی‌ها و نسل جدیدی از این سیستم عامل را معرفی خواهد کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.