دونالد ترامپ از خرید کوالکام توسط برادکام جلوگیری کرد

خرید کوالکام توسط برادکام داشت پا می‌گرفت تا اینکه باخبر شدیم دونالد ترامپ از خرید کوالکام توسط برادکام جلوگیری کرده است.

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتماً چشم شما به خبر پیشنهاد 121 میلیارد دلار بابت خرید کوالکام از جانب برودکام برخورده‌اید. چند روز پس از این خبر برای شما گفتیم که کوالکام مبلغ پیشنهادی جدید را نیز رد کرده است.

آنچنان که از این وضعیت برداشت می‌شد این بود که کوالکام قصد دارد همچنان قیمت را بالا ببرد اما ظاهرا داستان از قرار دیگری است و دونالد ترامپ فرآیند خرید کوالکام توسط برادکام را متوقف کرده است.

این‌گونه که پیداست دلیل کنسل شدن این معامله مربوط به مسائلی می‌شود که ربطی به امنیت ملی آمریکا دارد. از قرار معلوم کوالکام نبض چیپست‌های موبایل را در اختیار دارد و آمریکایی‌ها تمایلی به فروش این شرکت به چینی‌ها ندارند.

کوالکام یکی از بزرگترین رقبای شرکت هواوی تکنولوژی، در زمینه ساخت چیپست است و رد پیشنهاد خرید کوالکام توسط برادکام در کمیته‌ای مخصوص به این کار در آمریکا در دست بررسی است.

این کمیته کوالکام را به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه توسعه فناوری 5G و ایجاد کننده استانداردهای این فناوری می‌داند و انتقال چنین فناوری به یک شرکت چینی ممکن است تاثیرات منفی را در امنیت ملی آمریکا داشته باشد.

از طرف دیگر ارتش آمریکا نیز از خرید کوالکام توسط برادکام اظهار نگرانی می‌کند، این‌‌‌گونه که پیداست مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند اگر این معامله انجام شود در ۱۰ سال آینده هواوی نقش قدرتمندی در زمینه فناوری‌های مخابراتی پیدا خواهد کرد و آمریکا برای خرید تجهیزات پیشرفته روز دنیا باید جلوی چینی‌ها و هواوی دست دراز کند.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای عدم فروش کوالکام به برادکام قابل استیناف نیست اما در حال حاضر مشخص نشده است برادکام چه رویکردی را برای عملی‌ شدن این معامله در آینده در پیش خواهد گرفت.

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.