گوگل نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید P را منتشر کرد

گوگل ساعاتی پیش اولین ایمیج رسمی نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید P را منتشر کرد. در این نسخه که با نام Android P DP1 شناخته می‌شود قابلیت پشتیبانی از بریدگی صفحه‌نمایش اضافه شده و پیش‌نمایش اعلان‌ها نیز بهبود یافته است.

0

گفتنی است این نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید P همان‌طور که از نامش پیداست کاملاً آزمایشی بوده و برای استفاده روزانه آماده نیست. گوگل این نسخه را برای آشنایی بیشتر توسعه‌دهندگان با نسخه آینده اندروید منتشر کرده است.

با این‌که بسیاری از ما از بریدگی صفحه‌نمایش که در گوشی‌های اسنشال فون و آیفون 10 شروع شد دل خوشی نداریم اما بسیاری دیگر از تولیدکنندگان از این طراحی استقبال کرده‌اند و گوگل هم ناگزیر پشتیبانی کامل از این بریدگی موسوم به notch را به اندروید پی آورده است.

پشتیبانی از بریدگی صفحه در اندروید P

علاوه بر این قابلیت مکان‌یابی از طریق WiFi یا 802.11mc نیز اضافه شده تا اگر دستگاه شما سخت‌افزار مربوطه را داشته باشید با تعیین فاصله از روترهای درون ساختمان مسیریابی با دقت بین یک تا دو متر امکان‌پذیر شود.

جالب این‌جاست که بدانید به کمک این قابلیت مکان‌یابی گوشی هوشمندتان هوشمندتر از همیشه خواهد شد و می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید تا «این لامپ را روشن کند». به این ترتیب گوگل که می‌داند در کدام اتاق حضور دارید لامپ همان اتاق را روشن خواهد کرد.

اعلان پیام‌ها نیز بهبود یافته و حالا استیکرها و تصاویر را نیز می‌توانید در همان اعلان ببینید. این قابلیت را توسعه‌دهندگان می‌توانند به اپلیکیشن‌های خودشان نیز بیاورند. علاوه بر این به نظر می‌رسد گوگل طراحی دکمه‌های تنظیمات سریع را نیز تغییر داده است.

یک ویژگی جدید اندروید پی API جدید دوربین چندگانه است. به این ترتیب زوم بدون افت کیفیت، افکت بوکه و دید استریو به‌صورت پیش‌فرض در اندروید برای دوربین‌های جلو و عقب پشتیبانی خواهد شد. البته تولیدکنندگان کماکان می‌توانند از API دوربین خودشان استفاده کنند. اندروید P از ویدئوی HDR VP9، فشرده‌سازی تصاویر HEIF نیز پشتیبانی کرده و API یادگیری ماشینی نیز به نسخه 1.1 ارتقا یافته است.

اندروید P همچنین دسترسی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه به دوربین و میکروفون را محدود می‌کند تا نگرانی از بابت جاسوسی نداشته باشید و رابط کاربری تأیید هویت با اثر انگشت درون اپلیکیشن‌ها بهبود یافته است.

تصویر بالا تایم‌لاین عرضه اندروید P را نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌بینید پیش‌‌نمایش‌های بعدی اندروید P قرار است از خرداد تا شهریور عرضه شوند و نسخه نهایی هم مانند همیشه اوایل پاییز منتشر خواهد شد. گفتنی است طرح آزمایشی اندروید P تنها برای گوشی‌های پیکسل، پیکسل XL، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL عرضه شده و همین حالا می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و در صورت آشنایی فلش بزنید.

منبع android
از طريق gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.