آرم پردازنده‌های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 را معرفی کرد

بیش از یک‌سال پیش بود که ARM پردازنده گرافیکی میان‌رده Mali-G51 را معرفی کرد. با این‌که این تراشه از استقبال مناسبی برخوردار نشد حالا آرم با جانشین آن Mali-G52 و یک مدل اقتصادی Mali-G31 بازگشته است.

0

بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سال گذشته ترجیح دادند به جای استفاده از Mali-G51 از  Mali-G71 با تعداد هسته‌های کمتر استفاده کنند. با این‌وجود حالا آرم جانشین این تراشه را با نام Mali-G52 معرفی کرده است.

پردازنده گرافیکی Mali-G52 حدود 30 درصد در تراکم عملکرد نسبت به نسل پیش پیشرفت داشته است. به این ترتیب سازنده تراشه‌ها می‌تواند همان عملکرد نسل قبلی را در یک SoC ارزان‌تر و یا عملکردی بهتر را با یک SoC با همان قیمت عرضه کند. علاوه بر این Mali-G52 حدود 15 درصد نیز نسبت به نسل پیش مصرف انرژی کمتری خواهد داشت.

این پردازنده گرافیکی همچنین 3.6 برابر در عملیات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سریع‌تر است. به گفته آرم هر هسته G52 بین 50 تا 100 درصد نسبت به هسته‌های G51 سال گذشته عملکرد گرافیکی قوی‌تری دارد.

علاوه بر Mali-G52 آرم همچنین تراشه ارزان‌قیمت Mali-G31 را نیز معرفی کرده که قرار است جایگزین Mali-400 بسیار قدیمی شود. Mali-400 را ابتدا در گلکسی اس 3 سامسونگ دیده بودیم و حالا به‌جز برخی دستگاه‌های اندرویدی خودرو، تلویزیون و رزبری پای دستگاه دیگری از آن استفاده نمی‌کند.

تراشه Mali-G31 براساس G51 ساخته شده اما حداکثر قابل طراحی با 2 هسته خواهد بود که هر کدوم 2 واحد اجرایی دارند. با این‌حال این پردازنده 20 درصد از G51MP2 کوچک‌تر بوده و همان عملکرد را دارد.

هر دوی این تراشه‌ها از OpenGL ES 3.2 و Vulkan نیز پشتیبانی می‌کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.