چرا بینی ما در تصاویر سلفی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؟!

یک عکس سلفی از خودتان می‌گیرید اما وقتی به بخش گالری تصاویر مراجعه می‌کنید تا قبل از به اشتراک گذاشتنش در شبکه‌های اجتماعی نگاهی به آن بیاندازید با دیدن بینی بزرگ خودتان منصرف می‌شوید. مشکل کجای کار است؟

0

بدانید و آگاه باشید که مشکل از دماغ شما نیست بلکه دوربین جلو است که مشکل دارد! بر اساس مطالعات انجام شده لنز عریض‌تر دوربین و فاصله عکاسی سبب می‌شود بینی شما بزرگتر به نظر برسد. به زبان ساده‌تر در عکس‌های سلفی که با فاصله‌ی میانگین 30 سانتی‌متری از صورت گرفته می‌شوند بینی تا 30 درصد بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان داده می‌شود. این نتایج طی مطالعه‌ای که «اعوعاج بینی در عکس‌هایی با فاصله نزدیک: اثر سلفی» نامیده می‌شود به‌دست آمده است.

بزرگ بودن بینی در عکس سلفی

کاربرانی که اثر اعوعاج سلفی را تجربه کردند تمایل به انجام جراحی بینی دارند حال آنکه مشکل از بینی‌شان نیست و اندازه بینی‌شان نرمال است. ۵۵ درصد از عمل‌های زیبایی در سال ۲۰۱۷ به این خاطر انجام شد که افراد می‌خواستند در عکس‌های سلفی بهتر بنظر برسند.

یکی از متخصصین جراح در این‌باره می‌گوید این روزها نوجوانان و جوانان مدام در حال گرفتن عکس‌های سلفی هستند و گمان می‌کنند آنچه در عکس می‌بینند چهره واقعی‌شان است و همین مساله روحیه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بهترین راه برای گرفتن عکس سلفی‌ که بینی را در ابعاد واقعی نشان دهد این است که گوشی را تا جای ممکن دورتر از صورت نگه دارید و یا از گرفتن تصاویر سلفی با دوربین‌های با لنز واید خودداری کنید.

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.