مروری بر بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2018

کنگره جهانی موبایل را می‌توان میعادگاه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و صنایع وابسته به آن است که در چند روز اخیر در شهر بارسلون میزبان طیف وسیعی از شرکت‌های مطرح این حوزه بوده است. فارنت همانند سال‌های اخیر پوشش کاملی از محصولات معرفی شده در این نمایشگاه را ترتیب داد، اما اگر فرصت دنبال کردن اخبار MWC 2018 را نداشته‌اید، در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مهمترین محصولاتی که در چند روز اخیر در کنگره جهانی موبایل در معرض دید عموم قرار گرفته است.

1

گلکسی اس 9 سامسونگ

نمایشگاه MWC 2018

شاید بتوان ستاره کنگره حهانی موبایل را گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس 9 دانست که با به روز رسانی های سخت افزار و افزایش کیفیت دوربین نسبت به نسل قبلی معرفی شدند.

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس حالا هر دو به بلندگوهای استریو بهینه شده توسط AKG مجهز هستند که بلندی صدا در آن‌ها 40 درصد نسبت به نسل پیش بیشتر شده است. همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه نیز از قابلیت‌هایی هستند که این‌روزها در هر پرچم‌داری یافت نمی‌شود. سامسونگ امسال حسگر اثر انگشت را نیز به جای معقول‌تری انتقال داده تا دسترسی به آن آسان‌تر شود؛ با این‌حال با فناوری اسکن هوشمند، گلکسی اس 9 به صورت خودکار ترکیبی از تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم را برای آنلاک گوشی به کار خواهد گرفت.

می‌توانید گزارش فارنت از غرفه سامسونگ و همچنین جعبه‌گشایی گلکسی اس 9 را نیز در فارنت ببینید.


ویوو Apex؛ اولین گوشی تمام صفحه جهان

ویوو apex

vivo apex قرار است اولین گوشی واقعا بدون حاشیه باشد که حسگر اثر انگشت و دوربین سلفی نیز در آن به شکل هوشمندانه‌ای مخفی شده‌اند.شرکت ویوو که پیش از این نیز با آزمایش فناوری‌های جدید مشهور شده بود و گوشی X20 Plus UD را با حسگر اثر انگشت درون صفحه معرفی کرده بود حالا یک گوشی انقلابی رونمایی کرده است. گوشی ویوو Apex حالا نیمه پایینی صفحه‌نمایش را به حسگر اثر انگشت اختصاص داده است.ویوو در یک اقدام هوشمندانه دوربین سلفی را درون بدنه جاسازی کرده و می‌توانید در صورت نیاز دوربین را به شکل کشویی در مدت 0.8 ثانیه بیرون بیاورید.


ال‌جی V30S ThinQ و V30S+ ThinQ

نمایشگاه MWC2018

شرکت الجی طی روند برگزاری نمایشگاه MWC 2018، از نسخه های به روز شده گوشی محبوب وی 30 رونمایی کرد.ال‌جی V30S ThinQ با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و V30S+ ThinQ با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.ل‌جی همچنین در ThinQ فرمان‌های صوتی جدیدی را به دستیار صوتی گوگل آورده است. به این ترتیب می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید عکس بگیرد یا اطلاعاتی را از یخچال هوشمندتان در اختیار شما بگذارد. علاوه بر این پلتفرم ThinQ با حالت جدید Bright Mode عکاسی در نور کم را نیز در دوربین V30S بهبود خواهد داد. در این حالت دوربین هر چهار پیکسل را در یک پیکسل ادغام می‌کند و به این ترتیب نتیجه نهایی 4 مگاپیکسلی خواهد بود.


اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact سونی 

نمایشگاه MWC 2018

شرکت سونی در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی های اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact سونی رونمایی کرد که از زبان طراحی متفاوتی نسبت به سایر مدل‌های خانواده اکسپریا بهره می‌برندوسونی در اکسپریا XZ2 از یک قاب شیشه‌ای در پشت استفاده کرده و دوربین را هم به وسط قاب آورده است. حسگر اثر انگشت هم حالا از دکمه پاور به پشت گوشی منتقل شده است. سونی این طراحی جدید را ambient flow می‌نامد که شارژ بی‌سیم را نیز به مدل XZ2 آورده است.

اکسپریا XZ2 از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی و اکسپریا XZ2 کامپکت از نمونه 5.0 اینچی هر دو با نسبت تصویر 18:9 و وضوح 1080p با پشتیبانی از HDR بهره می‌برند. به گفته سونی این دو گوشی با فناوری X-reality می‌توانند محتوای عادی را نیز به HDR تبدیل کنند تا گستره رنگی وسیع‌تری داشته باشد.XZ2 و مدل کامپکت آن کماکان از دکمه اختصاصی شاتر دوربین بهره می‌برند و یک سنسور 19 مگاپیکسلی دارند. این دوربین قابلیت فیلمبرداری 4K با گستره رنگی HDR را داشته و فیلمبرداری اسلوموشن 960fps آن حالا با وضوح بالاتر 1080p انجام می‌شود تا یک سروگردن از گلکسی اس 9 بالاتر بایستد.


ایسوس ZenFone 5

نمایشگاه MWC 2018

گوشی بالا رده جدید ایسوس به شکل غیر قابل انکاری از روی آیفون 10 الگوبرداری شده است و شاید بتوان وجه تمایز آن با گوشی اپل را جنس قاب پشتی و سخت افزار آن دانست. گوشی‌های Zenfone 5 و Zenfone 5Z که برای اولین بار در نمایشگاه MWC 2018 در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، از نظر ظاهری مشابه هستند پرچم‌داران ایسوس محسوب می‌شوند. این دو گوشی از صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با وضوح 2160 در 1080 پیکسل بهره گرفته و حتی چینش دوربین دوگانه نیز از اپل الگوبرداری شده است. این صفحات نمایش LCD شاید شادابی پنل‌های OLED را نداشته باشند اما بی‌شک برازنده یک پرچم‌دار هستند.

ذن‌فون 5 و 5Z هر دو از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده و به باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 8.0 اوریو مجهز هستند. تفاوت اصلی این دو مدل اما حافظه داخلی، رم و پردازنده است. ایسوس در Zenfone 5 از اسنپ‌دراگون 636 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده درحالی‌که Zenfone 5Z از اسنپ‌دراگون 845 با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه برخوردار است.


نوکیا 8 Sirocco

نمایشگاه MWC2018

شرکت نوکیا پس از بازگشت به بازار گوشی هوشمند ، چندین میان رده را سال گذشته به بازار عرضه کرد و شاید بتوان از نوکیا 8 Sirocco به عنوان اولین پرچمدار مدرن شرکت فنلاندی دانست که دارای نمایشگری با گوشی های خمیده است.نوکیا 8 سیروکو از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 به همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت این گوشی یک پله از نظر سخت‌افزاری پایین‌تر از پرچم‌داران 2018 خواهد بود اما هنوز اسنپ‌دراگون 835 از بهترین‌هاست. نوکیا 8 سیروکو به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی فوق حساس (ultrasensitive) به همراه 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو برای ثبت تصاویر پرتره مجهز شده است.


لپ‌تاپ میت باکس X Pro هواوی

نمایشگاه MWC 2018

شرکت هواوی در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی بالا رده ای رونمایی نکرد، با این حال نسخه تازه ای از لپ‌تاپ فوق باریک میت باکس ایکس پرو را با قابلیت های جدید از جمله وبکم تعبیه شده در دکمه کیبورد معرفی کرد. این لپ‌تاپ دارای حاشیه‌های فوق‌باریک نه‌تنها در بالا و دوطرف صفحه‌نمایش بلکه در پایین آن است. به این ترتیب در نگاه اول Matebook X Pro حتی از Dell XPS 13 هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این هواوی وب‌کم را درون بدنه و درون دکمه‌ای بین F6 و F7 قرار داده تا هر موقع که نیاز شد آن را باز کردن و از آن استفاده کنید. به این ترتیب نگرانی جهت هک شدن یا مسائل امنیتی دیگر نیز نخواهید داشت. میت‌بوک ایکس پرو از پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل استفاده می‌کند که نسبت به نسل قبل تا 40 درصد عملکرد سریع‌تری دارند.

تبلت‌های مدیاپد M5 هواوی

نمایشگاه MWC 2018

این دو تبلت از پردازنده Kirin 960 هواوی استفاده می‌کنند که شاید تراشه پرچم‌دار هواوی نباشد اما عملکرد سریع آن را پیش از این در پی 10 دیده بودیم. چهار گیگابایت رم و64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی هم از مشخصات فنی دیگر این تبلت‌هاست. هواوی در مدیاپد ام 5 از پنل IPS LCD با وضوح عالی 2560 در 1600 پیکسل بهره گرفته است. هواوی همچنین نسخه پرو 10.8 اینچی را با قابلیت استفاده از استایلوس (درون جعبه) با تشخیص 4096 سطح فشار معرفی کرده که برای یادداشت‌برداری و طراحی ایده‌آل است.

گزارش فارنت از غرفه هواوی را می‌توانید از اینجا ببینید.


اولین تراشه 5G موبایلی هواوی

Huawei MWC 2018 Event

کمپانی ادعا می‌کند که تراشه Huawei Balong 5G01 اولین چیپستی است که از استاندارد 3GPP برای شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به دانلود داده با سرعت 2.3 گیگابیت در ثانیه بپردازد. با توجه به ابعاد فعلی این تراشه، امکان دارد که از آن در مودم‌های موبایلی قابل حمل و نه در گوشی‌های موبایل استفاده شود.


سیستم ناوری جدید فورد

نمایشگاه MWC 2018

شرکت فورد در نمایشگاه MWC 2018 نسخه جدید سیستم درون خودرویی خود را معرفی کرد که با پلتفرم ناوبری Waze یکپارچه شده و به دارندگان گوشی‌های قدرت گرفته از پلتفرم iOS امکان اتصال گوشی از طریق کابل USB را می‌دهد تا از طریق فناوری Sync 3، اطلاعات دستگاه خود را به سیستم درون خودرویی همگام‌سازی کنند.


گوشی جان سخت Land Rover

نمایشگاه MWC 2018

اگرچه اغلب افراد Land Rover را با خودروهای آف‌رود این شرکت می‌شناسند، بااین‌حال شاید جالب باشد که بدانید این کمپانی از گوشی جدید در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کرده که همانند دیگر محصولاتش، صفت جان سخت بودن را یدک می‌کشد. این محصول همانند محصولات سری موتو موتورولا قابلیت اتصال ماژول‌های مختلف را دارد و به‌عنوان مثال می‌توان از طریق یک ماژول، سیگنال GPS آن را تا دو برابر تقویت کرد. ازجمله ویژگی‌های گوشی جان سخت Land Rover می‌توان به نمایشگر 5 اینچی با باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعیده می‌گوید

    به نظرم بهترین گوشی معرفی شده و بهترین عملکرد رو ال جی داشت که درسته زیاد تو چشم نبود ولی با عرضه وی 30 تینک کلا همه اخبار گلکسی و سونی و هواوی رو به حاشیه برد