بلک‌بری از ۱۲ فروردین‌ماه اپلیکیشن‌های پولی را از اپ‌استور خود حذف می‌کند

BlackBerry Limited شرکتی که مجوزها و نرم‌افزار بلک‌بری را مدیریت می‌کند به تازگی در اطلاع رسانی به توسعه‌دهندگان اعلام کرد که از 12 فروردین اپلیکیشن‌های پولی را از اپ‌استور خود حذف می‌کند.

1

این شرکت قصد داشته تمامی اپلیکیشن‌های را تنها به شکل رایگان عرضه داشته و مکانیسم‌های خرید اپ نیز در آن غیرفعال می‌شود. BlackBerry Limited می‌گوید که اپلیکیشن‌ها همچنان می‌توانند در اپ‌استور بلک‌بری به فروش برسند اما سیستم پرداخت باید درون خود اپلیکیشن تعبیه شود. مرجوع کردن اپلیکیشن‌ها نیز تنها تا ماه اردیبهشت سال آینده پشتیبانی می‌شود و متاسفانه یادداشت شرکت مشخص نمی‌کند آیا مشتریان حتی پس از حذف به محتوا خریداری شده همچنان دسترسی خواهند داشت یا خیر.

اگر توسعه‌دهنده‌ای برنامه‌ای برای تبدیل اپ خود به اپ رایگان نداشته باشد، کمپانی در 11 فروردین اپلیکیشن را حذف می‌کند. این شرکت با چنین برنامه‌ای بلک‌بری رسما پایان BlackBerry World را تعیین کرده و Steve Troughton-Smith  یکی از توسعه‌دهندگان در صفحه توییتر خود این یادداشت بلک‌بری را اطلاع‌رسانی کرده و بیان داشت که آخرین چکش به تابوت BB10 زده شد. BlackBerry Limited پیش از آن که کمپانی کانادایی به اندروید انتقال پیدا کند، سفارشی‌سازی نهایی سیستم‌عامل خود را انجام داده است.

در آذر ماه شرکت بلک‌بری وعده داد که قصد داشته تا دو سال به پشتیبانی از سیستم عامل BB10 بپردازد و در نهایت آذر سال 1398 فروشگاه BlackBerry World کاملا بسته خواهد شد. در آذر سال جاری نیز یک نماینده از بلک‌بری در مصاحبه‌ای با ورج بیان کرد:

مشتریانی که از گوشی‌هوشمند کی‌وان و موشن برخوردار هستند نگران نباشند زیرا به انبوهی از برنامه‌های فروشگاه گوگل‌پلی دسترسی داشته و از هر گزند و آسیب امنیتی به دور هستند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. danialth می‌گوید

    واقعا متاسفم من از زمان Q5 بلک بری داشتم و هر سری مدل جدید رو خریداری میکردم اما بدون BB OS بلک بری برام رنگ و مفهوم بلک بری رو دیگه نداره و فقط و فقط کسانی میتوانند حرفم رو درک کنند که کاربر بلک بری بودند، واقعا غمگین هستم،#واقعا_غمگین_هستم