ایسوس گوشی‌های ذن‌فون 5 را معرفی کرد: آیفون 10 اندرویدی با یک‌دوم قیمت!

ایسوس دقایقی پیش در کنگره جهانی موبایل از گوشی‌های جدید سری ذن‌فون 5 رونمایی کرد. پرچم‌داران این سری شباهت فراوانی به آیفون 10 دارند و با این‌حال با قیمتی نصف پرچم‌دار اپل عرضه خواهند شد.

0

اگر ذن‌فون 5 ایسوس را از جلو ببینید اصلا بعید نیست آن را با آیفون 10 اپل اشتباه بگیرید. صفحه‌نمایش تقریباً بدون حاشیه‌ای که حتی بریدگی بالای آن نیز ار آیفون الگوبرداری شده است. ایسوس می‌گوید این بریدگی در ذن‌فون 5 و ذن‌فون 5Z حدود 26 درصد کوچک‌تر از بریدگی آیفون 10 است اما در عوض حاشیه پایینی صفحه‌نمایش ضخیم‌تر طراحی شده است. با این حال با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 90 درصد ایسوس عملکرد بهتری نسبت به گلکسی اس 9 یا آیفون 10 داشته است.

ذن‌فون 5

گوشی‌های Zenfone 5 و Zenfone 5Z که از نظر ظاهری مشابه هستند پرچم‌داران ایسوس محسوب می‌شوند. این دو گوشی از صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با وضوح 2160 در 1080 پیکسل بهره گرفته و حتی چینش دوربین دوگانه نیز از اپل الگوبرداری شده است. این صفحات نمایش LCD شاید شادابی پنل‌های OLED را نداشته باشند اما بی‌شک برازنده یک پرچم‌دار هستند.

ایسوس ذن‌فون 5 را به فناوری تشخیص چهره مشابه آیفون نیز مجهز کرده است اما در این گوشی خبری از فرستنده‌های فروسرخ برای دقت و امنیت بالاتر نیست. به همین دلیل حسگر اثر انگشت کماکان در پشت گوشی جا خوش کرده است. ذن‌فون 5 و 5Z به دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل بزرگ 1.4 میکرونی مجهز هستند که پیش از این عملکرد عالی آن‌ها را در پیکسل 2 گوگل و اچ‌تی‌سی U11 دیده بودیم. دوربین دوم اما با زاویه دید گسترده مشابه G6 ال‌جی انتخاب شده  که قابلیت عکاسی پرتره را نیز به این گوشی آورده است.

ایسوس نیز حالا مثل هواوی و ال‌جی ادعا می‌کند پرچم‌دارش می‌تواند به لطف هوش مصنوعی صحنه و سوژه را شناسایی کرده و اشباع رنگی، نوردهی، وایت بالانس و … را به صورت خودکار تنظیم کند. هوش مصنوعی در ذن‌فون 5 کاربردهای دیگری هم دارد. AI Boost باعث افزایش فرکانس پردازنده در اپلیکیشن‌های سنگین شده و AI charging در مواقعی مثل شب حداکثر شارژ باتری را به 80 درصد محدود می‌کند تا باتری گوشی صدمه نبیند.

ذن‌فون 5 و 5Z هر دو از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده و به باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 8.0 اوریو مجهز هستند. تفاوت اصلی این دو مدل اما حافظه داخلی، رم و پردازنده است. ایسوس در Zenfone 5 از اسنپ‌دراگون 636 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده درحالی‌که Zenfone 5Z از اسنپ‌دراگون 845 با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه برخوردار است.

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب ذن‌فون 5 سیستم بلندگوی دوگانه آن است که بلندی صدا و کیفیت بسیار خوبی دارد. پشتیبانی از کدک‌های بلوتوث aptX HD و LDAC نیز اتصال بی‌سیم باکیفیت را تضمین می‌کند . همچنین این گوشی‌ها به جک هدفون نیز پایبند مانده‌اند.

علاوه بر این دو گوشی ایسوس ذن‌فون 5 لایت را نیز معرفی کرده است. این گوشی از نظر طراحی ضخامت بیشتری دارد اما کماکان به صفحه‌نمایش 18:9 با دوربین دوگانه در پشت و در جلو مجهز است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این مدل 80.3 درصد بوده و و ایسوس این گوشی را حداقل در دو نسخه عرضه خواهد کرد. یکی از این نسخه‌ها به اسنپ‌دراگون 430 و دیگری به اسنپ‌دراگون 630 مجهز خواهد بود.

باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی، اتصال NFC و شیشه خمیده 2.5D از سایر مشخصات این گوشی هستند.

به گفته ایسوس ذن‌فون 5 لایت در فروردین‌ماه، ذن‌فون 5 در اردیبهشت‌ماه و ذن‌فون 5Z هم در خردادماه به بازار عرضه خواهند شد. قیمت مدل 5Z چیزی جدود 590 دلار آمریکا تعیین شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.