سونی دوربین فول فریم بدون آینه a7 III را با قیمت 2000 دلار رونمایی کرد

کانن و نیکون شاید در زمینه دوربین‌های DSLR پیشتاز باشند اما وقتی نوبت به دوربین‌های فول فریم بدون آینه می‌رسد بی‌شک سری آلفای سونی بهترین است. سونی به‌تازگی دوربین a7 III خود را با قیمت 2000 دلار رونمایی کرده است.

0

سونی اوایل دوربین بدون آینه پرچم‌دار a9 خود را معرفی کرد و سپس در آبان ماه از دوربین a7R III خود پرده‌برداری کرد. این دو دوربین در حال حاضر از بهترین دوربین‌های بدون آینه دنیا محسوب می‌شوند اما برای داشتن آن‌ها باید هزینه گزافی بپردازید. دوربین a7R III با قیمت 3200 دلار برای بدنه و a9 نیز با قیمت 4500 دلار عرضه شده است. اما اگر بخواهید یک فول فریم بدون آینه از سونی با قیمتی کمی معقول‌تر داشته باشید چطور؟ سونی امروز برای شما a7 III را با قیمت 2000 دلار رونمایی کرده است.

این دوربین که قرار است اردیبهشت‌ماه آینده به بازار عرضه شود دارای یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال 5 محوره است. نسل جدیدی از پردازنده تصویری Bionz X سونی درون این دوربین قرار گرفته و می‌توان گفت این دوربین چیز زیادی از a7R کم ندارد.

دوربین a7 III سونی قادر است تصاویر ثابت را با نرخ 10 فریم بر ثانیه ثبت کند که بافر آن برای تصاویر JPEG تعداد 177 تصویر، برای تصاویر RAW فشرده 89 تصویر و برای RAW غیرفشرده 40 تصویر است. این دوربین همچنین 15 سطح دامنه دینامیکی داشته و فایل‌های RAW خروجی آن 14 بیتی هستند. A7 III همچنین به فیلم‌برداری 4K HDR و 1080p@120fps مجهز بوده و البته می‌تواند در پروفایل‌های رنگ S-Log 2 و S-Log 3 فیلم‌برداری کند. به لطف پردازنده کم مصرف با هر بار شارژ باتری می‌توانید تا حدود 710 شات عکاسی کنید.

سونی a7 III

A7 III همچنین به 693 نقطه فوکوس خودکار مجهز است که 93 درصد فریم را پوشش می‌دهند. به گفته سونی این دوربین نقاط را ترکیب کرده و سرعت فوکوس خودکاری دوبرابر سریع‌تر از دوربین A7 II را به دست می‌دهد. این سیستم حتی در نور کم نیز به خوبی عمل می‌کند و سنسور BSI دوربین محدوده حساسیتی تا حداکثر ISO 204800 دارد!

a7 III

دوربین بدون آینه جدید سونی دارای منظره‌یاب OLED با 2.3 میلیون نقطه است که به میزان قابل توجهی از منظره‌یاب a9 یا a7R III کوچک‌تر است. با این‌حال a7 III از درگاه USB Type-C بهره برده و یک جوی‌استیک فوکوس خودکار نیز روی بدنه دارد. این دوربین دربرابر آب مقاوم است اما کاملاً ضدآب طراحی نشده است. روی بدنه دوربین 11 دکمه قابل شخصی‌سازی وجود دارد و ویژگی My Menu نیز از a9 به ارث گرفته شده است.

Sony a7 III

با این‌که این دوربین بعضی ویژگی‌های a7R III مثل چرخش کامل صفحه لمسی را ندارد اما با قیمتی 1200 دلار ارزان‌تر قطعاً خریداران زیادی خواهد داشت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.