سامسونگ جزئیات سنسور آیزوسل Fast 2L3 دوربین گلکسی اس 9 را تشریح کرد

آنچه در گوشی‌های سری گلکسی اس 9 نیاز به بهبود داشت بخش دوربین بود. به همین منظور سامسونگ سنسور آیزوسل Fast 2L3 را معرفی کرد.

0

سنسور تصویر آیزوسل مدل Fast 2L3 در سه لایه طراحی شده است. لایه نخست شامل پیکسل‌هایی است که نور را به دام می‌اندازند. لایه دوم نور را به اطلاعات دیجیتال تبدیل کرده و به سمت پردازشگر می‌فرستد تا پس از پردازش در نهایت به رم گوشی فرستاده شود. سامسونگ در این بین لایه‌ی سومی را اضافه کرده است، حافظه DRAM پویای 512 مگابایتی، که با سرعتی بیشتر از چیپست داده‌های سنسور را خوانده و ذخیره می‌کند.

این لایه ضبط ویدیوهایی با نرخ 960 فریم بر ثانیه و پخش کردن آن تا 32 بار آهسته‌تر را ممکن می‌سازد. این سنسور همچنین قابلیت ردیابی حرکت را داشته و میتواند ضبط حرکت آهسته را پیش از آنکه شما اقدام کنید آغاز کند. علاوه بر این قابلیت گرفتن عکس‌های بهتر را نیز دارد و میتواند تمام داده‌ها را ظرف 1.120 ثانیه از لایه‌ی پیکسل به لایه‌ی DRAM منتقل کند که موجب کاهش اعوجاج و لرزش تصویر می‌شود. در این سرعت دوربین می‌تواند چند عکس بگیرد که برای کاهش نویز 3D حاصل از نور کم یا HDR  بهتر در روشنایی روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیزوسل Fast 2L3 یک سنسور با سایز پیکسل 1.4 میکرومتر است و هر پیکسل بعنوان یک نقطه AF تشخیص فاز کار می‌کند که به آن فوکوس خودکار Dual Pixel می‌گویند. این سنسور هم‌اکنون بصورت انبوه تولید می‌شود.

گفتنی است سامسونگ در گذشته از ترکیب سنسورهای داخلی و سنسورهای شرکت سامونگ استفاده میکرد که از آنها برای انجام کارهای یکسان استفاده می‌شد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.